• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Grannskap - Byte?

DeletedUser1019

Guest
Hej allihop!

Jag undrar hur ofta grannskapen ska bytas ut och hur man egentligen "lottas" ihop med sina grannar? Är helt värdelöst för mig att ha grannar med mindre än 400.000 poäng och just nu har min tredje bästa granne knappt 50.000. Kan man på något sätt få byta grannskap när dessa skillnader blir? Känner mig låst i allt då jag även utveckla allt och knappt behöver strida för att vinna alla torn.

Har jag hamnat i en bugg eller har någon förslag på lösningar? Har själv nästan 2.2 miljoner poäng....
 

DeletedUser

Guest
Undrar samma sak, men misstänker att det inte finns nån sån tidsgräns för när man "lottas". Har själv haft samma grannar i 3 månader förutom typ 5-7 st som "vikarierat" i två veckor, när dom försvunnit har de kommit 5-7 nya "vikarier".
Det skulle enligt mig va en bra idé att göra nåt åt det här. Kanske att de 5 första och de fem sista alltid flyttas + 5 slumpvis utvalda.
I mitt fall (75.000) ligger jag 20.000 före 2:an och eftersom jag under typ 8 veckors tid inte kan få nån ritning jag inte har från nån av mina grannar har jag plundrat nästan allihop dagligen. Risken kan va stor att nya spelar lämnar spelet pga sånt här. Eftersom det nuvarande systemet så markant missgynnar de med mest- och minst poäng tycker jag att detta bör justeras.
I ditt fall Pelle vet jag inte om mitt förslag skulle va bra men du får gärna komma med åsikter, kanske kan diskussionen leda till att de ansvariga hittar en lösning.
Mvh Tiggr
 

DeletedUser1019

Guest
Jag kan tycka att de bör finnas olika nivåer för vilka man delas in med. säg nivå 1 är 0-20.000 poäng, nivå 2 20.000-100.000 nivå 3 från 100.000-400.000 och att grannskapet till 70 % chans ska bestå av dem i din nuvarande nivå och 15 % av nivån under och 15% av nivån uppåt.

Säg att du befinner dig i nivå 3 då har du 70 % chans att ditt grannskap består:
av nivå 3 till 70% (100.000-400.00 poäng)
15% av nivå 2 (20-100.000 poäng)
15% av nivå 4 (400.000-1.000.000 poäng)

Man kan alltså om man är i nivå 3 hamna i både en grannskapsnivå 2 och 4 men att det där även kommer vara någon av din egna tidsålder (15 % chans). På så vis hamnar man oftast i ett jämnt grannskap samtidigt som "sämre" spelare (mindre poäng sett) har chans att finna ritningar hos mer erfarna spelare.

Förstår ni tanken? Upp till diskussion?
 

DeletedUser

Guest
Ser ganska bra ut tycker jag, men kanske är andra variabler som jag missar som skulle skapa problem. Bör något annat än poäng spela in tex hur aktiv man är, bör imperie medlemmar spela in, vänner mm?
Om man nu har ett imperie där de flesta är runt samma poäng så kanske risken är stor att man får många medlemmar i sitt grannskap vilket inte vore så bra. Samma sak med vänner.
 

DeletedUser1019

Guest
Jag kan tycka att man till viss del bör lägga aktiva med varandra och mindre aktiva med varann. Varken vänner eller imperium borde spela någon roll, är man så pass bra vänner i spelet som vissa är så kan man ta bort varandra för ett par veckor (och göra upp om att inte plundra) och strida mot varandra. Om alla imperievänner är runt samma poäng så bör väl detta hamna i imperiumets intresse att utvidga imperiumet uppåt/nedåt i poängskaran? Bara en till rolig faktor att ta med i spelandet anser jag :)
 

DeletedUser

Guest
Fick du ett bättre grannskap Pelle?
Jag fick exakt samma och det har vart samma i över 3 månader.
Hoppas någon läser vår diskussion och kommer fram till nån förbättring.
Mvh en väldigt besviken spelare.
 
Topp