• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg FP-räknare klarar endast tre siffror (lyx-bugg)

HultNisse

Medlem
Om man samlar in och får belöningar som sammanlagd blir över 999FP så klarar inte FP-räknaren högst upp på skärmen att visa detta, utan den visar endast de tre första siffrorna. I mitt fall visades 1063 FP som 106 FP. (se bild).

Dock får jag medge att det är första gången under alla år som jag kom upp i över 999FP, då jag efter en diamant-skörd fick jag både diplomat- och strids-belöningar, samt skärvor, med många FP. Det är nog inte så ofta som man råkar ut för detta, och kan nog vara en begränsning som går leva med, och klickar man på FP-baren så visar den riktigt belopp.
Så min rekommendation till utvecklingsteamet är att strunta i det, tills en större ändring av gränssnittet sker.


Screenshot 2022-07-04 18.18.05-a.png
1063 visas som 106
 

Malina

Aktiv medlem
Råkat ut för det några ggr. Man brukar ändå se att det finns en fjärde siffra, de två "taggarna" på trean i exemplet ovan kikar ju fram bakom fp-stapeln. :)
 

River Styx

CM
Community Manager
Vi är medvetna om detta "lyx-problem". :cool:
Jag vet också att man planerar att göra om mätaren, men vet tyvärr inte när det blir.
 
Topp