• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Event Forge Bowl 2022!

River Styx

CM
Community Manager
Bowl%20Logo.png

Kära Kungar och Drottningar,

Vår berömda quarterback Cal Rogers återvänder med InnoForgers lag för att delta i årets Forge Bowl!

Forge Bowl startar 18 januari och håller på till 7 februari.​

Så fort Forge Bowl startar kan du öppna eventfönstret i övre vänstra hörnet och göra touchdowns för ditt lag! Lyssna på Cal Rogers för att ta dig framåt i årets uppdragsserie. De 35 första uppdragen kan du slutföra omedelbart, de sista 21 uppdragen får du ett om dagen tills eventet är slut.

Players-banner.png
Ditt mål är att nå målområdet och göra en touchdown, som ger dig möjlighet att vinna den eftertraktade Touchdown-belöningen. Flytta ditt lag framåt 80 yards för att göra en touchdown, pressa dina motståndare bakåt, mot ditt pris. Precis som förra året kan du använda en av fem tränare, som ger olika fördelar baserat på dina behov, så använd dem klokt!

Eventwindow.jpg

För att starta spelet, välj en spelare från fältet för att avancera mot målområdet. Varje spelare ger dig olika belöningar, och varje passning kräver fotbollar, som du tjänar via uppdrag. Du kan också få ytterligare fotbollar genom att logga in varje dag, samt samla in lite fler från händelser.

För varje yard du går framåt kommer din ranking i Ligan att öka. Med högre ranking kommer bättre belöningar! I slutet av evenemanget kommer du att få ytterligare specialbelöningar baserat på din ranking. Sikta på en högre rank för att få tillgång till några fantastiska extra belöningar!

forgebowl21_leaguesystem.png

Precis som förra året får du hjälp av fem väl förberedda tränare. Du kan ändra din aktuella tränare genom att klicka på hans porträtt i det övre vänstra hörnet. Där kommer du att kunna välja en annan tränare som passar din nuvarande taktik bättre. Det finns fyra frivilliga tränare, och var och en av dem ger olika fördelar när du tar dig framåt på planen mot touchdown. Det finns också den ultimata proffstränaren, som ger alla tränarnas fördelar samtidigt.

I början, kommer genomgången låta dig välja Standardtränaren, och han kommer att vara kvar så länge du önskar. Om du väljer en annan tränare kommer den att vara aktiverad i upp till 24 timmar (men du kan avsluta tidigare), sedan måste de ta en paus i 24 timmars. Under denna tid kan de inte väljas igen. Men om du verkligen vill, kan aktiveras igen mot en liten avgift. 24-timmars-pausen gäller inte för Standardtränaren och Proffstränaren.

StandardtränareFramstegstränarenSpecialträanreLigatränareProffstränare
Coach%202.2.png
Coach%202.3.png
Coach2.6.png
Coach%202.4.png
U-Coach.png
Ger en chans att dubbla
belöning från vald spelare​
Denna tränare ger dig extra
yards för varje passning​
Ökar chansen att vinna
Dagens Special​
Ger dubbla poäng
till ligatabellen​
Ger alla tränarnas
bonusar, samtidigt.​

Med Forge Bowl 2022 introducerar vi också en ny spännande byggnad! Evenemangets främsta belöning är Fiorebyn, en bostadsbyggnad med 10 nivåer!
Du kan få nivå 1-byggnaden från uppdragen, och du kan uppgradera den hela vägen till nivå 10. För att göra det behöver du Fiorebyns Uppgraderings-Kit.
Grundbyggnaden ger Mynt, Lycka och Befolkning. På nivå 3 får du även medaljer. Nivå 5 & 6 lägger till Varor till dig och nivå 7 & 8 ger också Skattkammarvaror, och på nivå 8 kommer du att få en extra förstärkning på Myntproduktionen. Slutligen kommer nivå 10 även att ge förstärkt försvar för din attackerande armé.

Fiorebyn (6x4) - 10 nivåer
BuildingAsset.png

Nytt Eventpass:
Vi lägger också till något nytt och spännande för årets evenemang, det helt nya Eventpasset! Detta är ett speciellt Premium-alternativ som du kan köpa för att få extra belöningar med varje Storpris du kommer över i evenemanget.

När du klickar på "Visa priser" i det nedre högra hörnet i evenemangsfönstret kan du se vilka kommande evenemangspriser som väntar på att bli upplåsta. Här kan du, för varje 80 yard du avancerar på planen, kan du låsa upp ett av evenemangets Storpriser, där du bland annat kan hitta olika sällsynta föremål.

I år har vi även lagt till Bowl-priser! Du får tillgång till Bowl-priserna (den övre blå delen) när du köper Eventpass, och det kan du göra när som helst via Event-fönstret! När du har låst upp den, kan du, var 80:e yard, få ett av Bowl-priserna som innehåller ännu fler belöningar för din stad!

EPass.png

Det är inte allt! Om du inte hade en chans att delta i våra tidigare evenemang har du nu en möjlighet att hämta några av dessa fantastiska föremål från tidigare evenemang: Koloss, Olympisk skattkammare, Vaktutpost, Terrakottavingård och många andra!

Till sist, som alltid, kan du skryta med dina framgångar genom att få tag på någon av dessa nya tema-profilbilder:

Mascots.png

Vi hoppas att du gillar årets evenemang och vi ser fram emot dina synpunkter!

Tack för att du spelar playing Forge of Empires!
Vänligen,
Ditrt Forge of Empires Team
 
Senast ändrad:

River Styx

CM
Community Manager
Kära spelare,

Vi har gjort en mindre justering i balanseringen av belöningarna för Fiorebyn. Ändringarna är redan utförda.

Fiorebyn förbättringar
BuildingAsset.png
  • Nivå 8
    • Medaljer - en mindre ökning i antal
  • Nivå 10
    • Slumpade varor är ökat från 32 till 33
    • Skattkammarvaror ökat från 25 till 30
    • Medaljer - en mindre ökning i antal

Vi hoppas att ni uppskattar ändringarna och välkomnar all feedback!

Vänligen,
Ditt Forge of Empires Team
 

River Styx

CM
Community Manager
Fler ändringar!

Den 27 januari kommer vi införa mera balanseringar för Fiorebyn. Denna gång lägger vi till Forskningspoäng.

  • Nivå 4 - 1 Forskningspoäng
  • Nivå 5 - 2 Forskningspoäng
  • Nivå 6 - 3 Forskningspoäng
  • Nivå 7 - 4 Forskningspoäng
  • Nivå 8 - 5 Forskningspoäng
  • Nivå 9 - 7 Forskningspoäng
  • Nivå 10 - 9 Forskningspoäng
Vänligen notera att vi alltid försöker göra alla justeringar på Beta, men det kan även förekomma på skarpa servern.
Vi ser fram emot era synpunkter!

Vänligen,
Ditt Forge of Empires Team
 
Senast ändrad:

Bumerang

Medlem
Jag har spelat FoE sedan början ca:10år. Dom 3-4 sista åren har det blivit väldigt mycket svårare att få ihop byggnader på utsatt tid. Och jag köper diamanter fast får inte ihop det ändå. Väldigt trist. När byggnaderna är i 10 steg och man får oftast ihop 9 av dom om man har tur. Känns som det ända man kan göra är att lägga ut dom på aktion, för att få tillbaks lite.
 

HultNisse

Medlem
Jag har spelat FoE sedan början ca:10år. Dom 3-4 sista åren har det blivit väldigt mycket svårare att få ihop byggnader på utsatt tid. Och jag köper diamanter fast får inte ihop det ändå. Väldigt trist. När byggnaderna är i 10 steg och man får oftast ihop 9 av dom om man har tur. Känns som det ända man kan göra är att lägga ut dom på aktion, för att få tillbaks lite.
Det var exakt min tanke till en början och jag sålde av rätt mycket, men sedan insåg jag att byggnaderna återkommer i kommande events, och även att de ibland dyker upp hos antikhandlaren (som vara, då aktionerna blir ofta så dyra). Så har man 8 av 9 så håll koll hos antikhandlaren, och även dagens special i olika events.
Jag har lyckats fått upp tre Olympiska Skattkammare, 2 Kolosser mm. till högsta nivån genom att avvakta. Jag har som strategi att allt som ger stridsbonus behåller jag (och låser) i inventarierna tills jag lyckats fått alla nivåer, även om detta tar över ett år...
 

Bumerang

Medlem
Det var exakt min tanke till en början och jag sålde av rätt mycket, men sedan insåg jag att byggnaderna återkommer i kommande events, och även att de ibland dyker upp hos antikhandlaren (som vara, då aktionerna blir ofta så dyra). Så har man 8 av 9 så håll koll hos antikhandlaren, och även dagens special i olika events.
Jag har lyckats fått upp tre Olympiska Skattkammare, 2 Kolosser mm. till högsta nivån genom att avvakta. Jag har som strategi att allt som ger stridsbonus behåller jag (och låser) i inventarierna tills jag lyckats fått alla nivåer, även om detta tar över ett år...
Okey så är det. Men dom första 6-7 åren så va det aldrig några problem och få ihop till en byggnad. Det hände lite oxå när antikhandeln kom till.
 
Topp