• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

FoE Fotbollscup 2014

DeletedUser1262

Guest
Ingen aning om hur detta kommer att fungera men tanken är BRA!
Det är alltid bra med nya utmaningar som gör spelet mer varierande.
 

DeletedUser1033

Guest
Tycker det är lite tråkigt att allt man kan göra är att skjuta sina skott och i synnerhet som det verkar som om min monumentala otur från ägglängandet fortsätter. Men visst hade det varit kul om man på något sätt hade kunnat samla på sig straffar genom att typ lägga bollar i andra spelares städer eller något? G.
 

DeletedUser1033

Guest
Köpte en kista på B servern och hoppades på att för en gång skull få något bra och användbart och vad får jag? *Trumvivel* Två ritningar till Observatoriet. Jag har redan observatoriet. Förvånad? Nej. Besviken? Ja. Frågor på det? G.
 

DeletedUser1235

Guest
Segertornet, vad ger det?
X medaljer beroende på ålder var 7 Dag?
 

DeletedUser1033

Guest
Jag funderade på samma sak! I mitt fall är det 70 medaljer men jag är definitivt inte 70 år. G.
 

DeletedUser1033

Guest
Kom att tänka på att det antagligen är vilken ålder man är i spelet (alltså PME och så vidare) som gäller. G.
 

DeletedUser1235

Guest
Ja spelarens ålder har nog inget med tornet att göra....
Köpte ett torn, och likt de fantastiska kistorna blev det en besvikelse.
17 hela medaljer var 7Dag för mig i kolonialåldern!? Klar besvikelse!

Och vad för vinst idag egentilgen? 1300 medaljer för något som inte ens syns eller beskrivs i text, känns inte speciellt lockande...
 

DeletedUser1262

Guest
Tanken med evenemanget var bra med vinsterna är för snåla. Jag provade 5% några gånger utan lycka och nu har jag bestämt mig för att bara köra på 100% chans. Mindre vinster men säkra. Det är inte värt att prova på 5%.
Efter några dagars erfarenhet anser jag att detta evenemang är inte särskilt bra. det sämsta faktiskt av alla som jag var med.
Hoppas att FoE lyckas bättre nästa gång. Men bra tanke med ett evenemang för Fotboll VM.
Som sagt mycket snåla vinter.
 

DeletedUser1033

Guest
Nu har jag officiellt öppnat min sista kista i det här spelet undantaget sådana jag behöver för samlingsuppdrag. I fotbollskuppen har jag öppnat tre kistor och fått: Ett femdubbelt skottpaket (som visserligen gav mig 925 pokaler), två ritningar till Observatoriet (som jag redan har!) och ett stort forskningspaket och för detta har jag betalat 1800 pokaler. Att säga att det är otur är ett understatement som inte ens en britt skulle orka med. Så nej: Inga fler kistor för min del. :((

Seriöst kan man undra varför man i överhuvudtaget får ritningar till byggnader man redan har "i belöning" när man öppnar kistor? Vore ju mycket vättigare om man fick det till byggnader man inte har eftersom man lägger ner rätt mycket av den aktuella evententets "valuta" för att få öppna dessa. G.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det är för lätt att få saker i dessa event, ser man på vissa som lagt lite diamanter så är det några som har 5-10 Hall of Fame och 5-10 Kungliga Helgedomar, och detta redan samma dag som detta event kom upp. Visst, diamanter betalar för alla att hålla på i detta spel men det ska inte vara omöjligt att hänga med utan att lägga fler hundra-/tusenlappar på diamanter för varje event. Det urholkar ju liksom att alla spelar samma villkor vilket till slut gör att folk kommer att sluta spela.

Själv har jag kanske lagt i snitt 30-50 kr per månad.
 

DeletedUser

Guest
Nu får ni väll ändå ta och ge er!!!
En slumpmässig ritning för 250 pokaler???

Jag har ju redan en drös med ritningar på byggnader jag redan byggt, om nu vill ni att jag gör av med de surt förvärvade pokalerna jag har på en slumpmässig ritning???

Det här evenemangets priser är det sämsta hittills, och det blir bara värre!!!
 

DeletedUser227

Guest
Riktigt dåligt evenemang. Det är på tok för svårt att göra mål och att köpa saker för sina pokaler kostar med för mycket.
En palm (som är helt värdelös) kostar 125. En slumpmässig ritning kostar 250 då det är stor chans att man får en ritning på en mb man redan har. Vem har egentligen råd att köpa en Mästarens tillflykt för 3750 pokaler?
Priserna är också väldigt dåliga. Vem vill ha en palm? Det bör finnas mer priser.
Påskevenemanget var bra, detta evenemang är en katastrof. Hoppas ni tänker på detta tills nästa evenemang.
 

DeletedUser

Guest
Vet inte om jag ska säja bu eller bä?
Det går väl sådär med att försöka lägga en lobb (5% chans), men idag hade jag tur och satte ett skott som gav 1240 pokaler. Jag blev Skyttekung. Tänkte då sätta ut min belöning, men vart sjutton hittar jag den?

Håller med övriga som tycker att slumpmässiga ritningar är inget att köpa för de "surt förvärvade" pokalerna. Får ju ändå bara sådana man redan har... visst kan jag handla i rutan för en byggnad. Men chansen att få en del man inte har... den är banne mej inte stor. Höll på en kvart innan jag äntligen fick vad jag behövde och kunde bygga mitt Babels torn.

Finns mycket man kan säja om detta event, både bra och dåligt. Jag har haft lite nytta av det, så jag ska väl inte klaga, men det kunde ha vart lite mer genomtänkt vad gäller kistorna. Forskningspaket och sånt man egentligen inte vill ha, om man som jag är fast i forskningen. Hade vart bättre ifall man hade fått det som det ligger mer procentuell chans att vinna.

Ifall någon vet vart man hittar sin Skyttekungsbelöning, kan ni väl tala om det för mej?
 

DeletedUser1235

Guest
Belöningen, grannskapsbucklan ges till skyttekungen efter att tiden löpt ut. Nu är det drygt 5 dagar kvar innan en skyttekung koras. Du ser kvarvarande tid i samma ruta som bucklan och nuvarande skyttekung. Sedan hamnar den väl under fliken inventarielista gissar jag, om du vinner den.
 

DeletedUser

Guest
Ahh okej. Då är det väl bara att glömma bucklan... kommer väl någon som köper diamanter som vinner den...
Tack för infon, Lillsnorre. :)
 

DeletedUser1575

Guest
Hej!
Hur kommer jag åt fotbollscupen???
Eller är jag för "liten" för att komma åt den..

//Limpan200
 

Lonar Jion

Moderator
Minns inte vilken teknologi du var tvungen att forska fram innan du hade tillgång till Evenemangen men det är ganska tidigt i bronsåldern du kan göra det. (Kan vara jordbruk)

fottbolseventet.JPG
Finns 2 sätt att komma åt eventet.
1. Du kan klicka på "Öppna event" i "Supporter-Rinbin" fönstret. Likadant i både appversionen och webbversionen.
2. Du kan helt enkelt trycka på "Fotbollsevenemang" knappen längst upp i vänster på webbversionen, i appversionen är den knappen höger om FP-mätaren.
 
Topp