• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Feedback v. 24

voxscientia

Medlem
Kungar och drottningar!

Varje vecka skickar vi in en veckorapport till huvudkontoret i Tyskland så att spelutvecklare och projektledare får ta del av vad ni tycker och tänker. Oftast är detta en blanding av vad som skrivs på forumet och vad som kommer in i supporten. Numera startar vi dessutom varje vecka en feedback-tråd som ett komplement till de andra kanalerna. Här kan ni kommentera saker som kanske är för små för att starta en egen tråd - eller stooora idéer och förslag - oavsett om de redan nämnts. Allt får plats.

/Ert hängivna team
 

DeletedUser1262

Guest
Hej
Det gäller ett uppdrag som jag inte kommer ihåg namnet men som innebär att man skall samla en av varje vara från alla tidsåldrar till och med den aktuella tidsåldern. Jag tror att uppdraget ges vid Moderna eller Postmoderna tiden men är inte säkert.
Normalt brukar det gå relativt bra med små bud. Ett problem uppstår när det fattas bara en vara och man inte vet vilken vara det gäller. Då behöver man lägga på nytt alla dessa små bud en gång till och hoppas att det fungerar.
Mitt förslag är att man anger vilka varor som fattas när man har kommit till, t.ex. fem varor. Totalt är det 55 varor som skall samlas, nu kommer jag ihåg det.
Det skulle underlätta.
Tack på förhand!
Magic
 

DeletedUser937

Guest
Hej teamet,

Jag vet inte helt om detta kan tolkas som ett förslag eller vad det nu ska kallas men jag är förvirrad över att de mäktiga byggnader (MB) som producerar varor för skattkammaren i princip blev helt värdelösa när man kom in i arktisk framtid (AF). Vad är poängen med att fylla skattkammaren med AF-varor när de inte kan användas? På imperiekartan kommer ju inga fler åldrar att slåss i om jag förstått allt rätt, så dit behövs de ju inte längre, och bland till imperieexpeditionerna blir ju inte varorna aktuella förrän tidigast i åldern efter AF om insatserna kommer följa samma mönster som hittills. Finns det en plan med dessa varor?

Men så några konkreta förslag:

1. MB som producerar varor, både till skattkammaren såväl som för eget bruk. Det hade varit väldigt bra med en "switcher" där man själv kunde välja vilken ålder varorna i den aktuella MB:n ska produceras från, förutsatt att man antingen är i eller redan har passerat åldern. Jag skulle personligen inte ha något emot en sån funktion för 10-50 diamanter.

2. MB som producerar medaljer, mynt och förnödenheter. Här hade varit bättre om produktionen var proportionell mot spelarens ålder, dvs att för varje ny tidsålder man går in, så ökar också mängden aktuella resurser i proportion mot vad som är "normalt" i den åldern. Ta Colosseum t.ex., detta sorgebarn är ju helt värdelöst när man kommer upp i åldrarna. Nivå 10 ger t.ex. löjliga 35 medaljer per 24 timmar. Detta är mycket i järnåldern, men i arktisk framtid är detta en droppe i havet. Om Colosseum däremot automatiskt uppdaterades på samma sätt som varuproducerande MB:s gör i nya åldrar så hade byggnaden varit användbar mycket längre i spelet. Nivå 10 i AF hade gott kunnat producera 350 medaljer per 24 timmar istället.

Tack!
//Tomas
 

DeletedUser1700

Guest
Jag tycker man borde göra nått åt hjälpfunktionen gör mot/pol för de som spelar via mobil och surfplattor.
 

Lonar Jion

Moderator
Jag har bara testat det androida systemet på en Lenovo tablet och Sony mobil (Google play) och inte android (Amazon) eller IOS (itunes).

Det är nog dags att de tittar över hjälpknappen över lag också då den verkar ha nedprioriterat HoF till sist, vet inte vilka mer byggnader som har blivit fel prioriterade.

1 förslag på mot/pol belöningen är att den ökar med 20 för varje ålder man avancerar och förutom slumpen att få 1 ritning så kan man även ha en slumpad chans att få en vara från den åldern på objektet man mot/pol. Bäddar för en framtida MB bonus som ökar varu slumpchansen och mängden mynt man får vid mot/pol.
 

DeletedUser1700

Guest
Skulle vara bra om det kan bli likadan funktion som imperiumexplationen har där man förhandlar med både resurser och mynt när det gäller provinsöarna. Är väldigt svårt att hitta varor ju bland sina vänner och grannar.

Det skulle säkert locka fler att utnyttja sina provinsöar med samt att komma vidare i spel och även samarbeta mera för de som är i lägre nivåer.
 
Topp