• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Feedback v.10

voxscientia

Medlem
Kungar och drottningar!

Varje vecka skickar vi in en veckorapport till huvudkontoret i Tyskland så att spelutvecklare och projektledare får ta del av vad ni tycker och tänker. Oftast är detta en blanding av vad som skrivs på forumet och vad som kommer in i supporten. Numera startar vi dessutom varje vecka en feedback-tråd som ett komplement till de andra kanalerna. Här kan ni kommentera saker som kanske är för små för att starta en egen tråd - eller stooora idéer och förslag - oavsett om de redan nämnts. Allt får plats.

/Ert hängivna team
 

DeletedUser1762

Guest
Då skulle jag vilja att du hör med dom att se över frövalvet som jag skrev i den allmänna tråden. Där har dom av misstag skjutit sig själva i foten.
I min stad i A så har jag nivå 11 med ca 190 mot/pol varje dag, men den tjänar inte in sin plats via bonusarna ändå.mynt/resurs priserna är ett skämt, 18k resp 24k..ungefär som att hälla en liter vatten i östersjön, gör ingen skillnad.medaljerna är tyvärr inte bättre den och diamanterna kommer för sällan för att motivera bygget allena. varorna är bra, men om du inte kan få in ett skäligt snitt på nivå 11 med 190 mot/pol så är det uselt.och då man inte kan aktivt utöka vänlistan så skulle man behöva runt nivå 30-40 för att den äntligen skulle förtjäna sin plats, och det är helt orrealistiskt. om man jämför med t ex CF så blir priserna löjliga i jämförelse, och då är frövalvet dyrare fp mässigt att sätta upp och levla.finns ingen logik,rim och reson i den som den är nu.för den kan inte varit meningen ifrån början att dom ville skapa den absolut sämsta mb?
Tacksam om du för detta vidare!
mvh
bulls
 

DeletedUser1907

Guest
Grannskapen fortsätter vara fullkomligt urusla. Jag är i progressiva eran och måste helt förlita mig på att imperium eller vänner bistår med varor från andra åldrar, vilket knappast är nybörjarvänligt eller speciellt hållbart. Marknaden är som en ankdamm, det finns lite fisk men alla har redan ätit sig mätt på den. Det KAN gå att byta till sig lite varor från Modern Tid, samma med Industriåldern... Kolonialåldern och neråt samt Postmodern och uppåt är helt hopplöst.

Vad beträffar att svaga spelare ska skyddas från att bli anfallna av starkare spelare från högre eror så är denna lösning lite som att laga en sjunkande skuta med ett hagelgevär; lösningen skapade fler problem och fixade egentligen inte problemet som skulle fixas. Jag anfaller grannar som har långt mer Attack och Försvar än vad mina anfallsstyrkor har, men jag vinner ändå eftersom jag - till skillnad från AI:n - anfaller de motståndarenheter som mina anfallsenheter har bonus mot.

Det enda försvaret som funkar är att inte ha något att plundra. Jag hade 200% i försvar men det gjorde ungefär ett lika bra jobb att hålla anfaller borta som ett staket håller råttor utanför gården.
 
Topp