• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Försvar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag blir inte klok på det här spelet när det gäller försvar utav sin stad. Om jag har förstått rätt så ska det finnas ett till alternativ där man väljer vilka trupper som ska försvara ens stad? Jag har aldrig fått upp den "fliken" och varje gång någon attackerar mig är det endast 2 st spjutkastare som försvarar staden. Vad har jag gjort för fel? Självklart har jag läst om hur det ska fungera, vad är det jag missar?

Bifogar även en print screen. foe.jpg
 

DeletedUser1350

Guest
1. klicka på den blå knappen.
2. tryck på de 8 soldater som ska försvara din stad (de år en blå markering runt sig)
använd inte de försvarande soldaterna vid attack, då de kan gå förlorade vid attack men inte vid försvar
om inget försvar har valts så försvarar automatiskt 2 st spjutmän
 

DeletedUser

Guest
Tack så mycket! Jisses vad korkad jag känner mig nu, det var för "lätt" för att jag skulle förstå, haha. Äntligen har jag lite bättre försvar!
 

DeletedUser1033

Guest
Rättning: Du kan visst använda de styrkor som försvarar staden vid anfall - Men du måste byta till andra eller uppgradera försvaret om dessa går förlorade i en strid. Själv brukar jag alltid försöka ha obundna enheter (som inte tillhör en militärbyggnad) i försvaret och ha bundna enheter som anfallsstyrkor då dessa är mycket lättare att ersätta. G.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp