• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Förslag till nytt forumämne (missing help texts?)

HultNisse

Medlem
I dag finns det i forumet ämnen för "Tävlingar/ Diskutioner&Allmänt/Frågor &Hjälp/......."

Det händer ibland att jag råkar ut för en frågeställning där jag inte hittar något svar i wiki, eller tämligen ofta att det som står där är lite oklart. Det kan även röra sig om meddelanden som kan vara tvetydiga.

Exempel: När när man får meddelandet att man inte kan bjuda in fler vänner då man nått taket, Kommer inte ihåg exakt formulering men indikerar att man bara kan bjuda in 80 (dvs skulle vara OK om man själv bjudit in under 80, men kan ha över 80 med de som bjudit in sig själva; men så var icke fallet). Den texten borde ändras så att det blir tydligt att man inte kan bjuda in om man har över 80 st vänner. Men vart i forumet är det lämpligt att skriva det, det är ju inte en bugg och inte heller ett förslag i den meningen.

Jag försöker alltid först hitta svaren i Wikin, därefter i forumet och sedan i den imperietråden vi har för ändamålet, för om jag går bet till sist prova för att komma fram till ett svar. Jag har även funnit flera ställen i Wikin som det faktiskt står fel, eller rättare sagt tvetydigt. Dock hjälper det då ibland att gå över och läsa den engelska versionen av wikin.

Men om flera spelare söker svar på samma fråga så borde svaret nog stått i Wikin. Det skulle nog då också minska belastningen på support-trådarna,

Förslag: Skapa ett nytt ämne "Felaktig/Avsaknad av Hjälptext" (eller liknande namn). Där trådar om avsaknad om information och felaktigheter i wikin kan rapporteras/föreslås.


Ursäkta om det är lite yrt beskrivet, men hoppas att orsak/syftet/vinst jag menar är begripligt.
 

Tixal

Medlem
Hej!
Förstår precis vad du är ute efter. Mycket av det du pratar om faller faktiskt under "Tryckfelsnisse". Men jag kan även se behovet av ett annat forum.
Jag ska fundera lite! Om någon annan har tankar/synpunkter får ni gärna komma med dem :)
 
Topp