• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Expansion

DeletedUser1700

Guest
Skulle vara bra om man fick expansionsmark när man kör skattjakten. Och inte bara går att köpa via diamanter, mynt, medaljer. Och hitta dem på kampanjekartan.
Kanske kan lägga in det i imperiumexpenditonen också.
 

DeletedUser1906

Guest
Hej Nighstar, expansionsmark är själva grundpelaren i din stad. Genom att ha med det i skattjakten (antar du menar expeditionen?) så kommer alla spelare få väldigt många expansionsmark relativt fort. Vilket gör att man kan bygga mycket av allt snabbt och man rör sig framåt i spelet väldigt fort. Genom att begränsa det så blir det mer en motivation att göra allt man kan för att få dem (medaljer, forska fram dem, diamanter) och gör att man når nya tidsåldrar/framgång med lite mer kontrollerad hastighet. Sen är ju även diamanter en betydande del i att betala för utvecklingen. Även om man kan få en del diamanter under spelets gång.

Jag själv har spelat i 4-5 år, sen det i princip lanserades :) och jag har kommit till Nutid. Dock har jag inte spelet jättemycket i början och jag har inte optimerat mina saker. Jag kör oftast fast på att man behöver mycket av en vara (500) och man kan bara producera 4 varor/24h.
 
Topp