• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Ett spel för alla eller bara för ett fåtal?

DeletedUser1856

Guest
Detta förslag är indelat i två delar, först en beskrivning av ett problem och sen ett förslag på lösning.

:mad:Problem: Forge of Empires verkar vara anpassat till de som vill kriga. Jag hade en diskussion med en motspelare som menade att hen spelar som hen vill. Hens strategi är att plundra sig till sin framgång. Motspelarna planerar sin forskning, sin stad och sina aktioner och hen tar frukten av dessa. Detta förstör ju i praktiken övriga spelares planering. Under evenemang är det särskilt tydligt. Ett flertal gånger jag har jag missat mina uppdragsserier på grund av plundrare.

Min fråga, är inte vi som vill ägna oss åt de andra aspekterna viktiga? Är det bara de som vill plundra som det satsas på? Är det bara deras pengar som är viktiga?:confused: Dessa två spelstilar krockar helt med varandra, så säg inte att ni satsar på alla.

:)Lösning: Skapa en inställning, som det finns i andra spel, att man kan välja strategi för spelet. Vill man kriga sig till framgångar, då får dessa plundra varandra. De som inte vill har en annan inställning. Motivering och annan hjälp sker då enbart emellan de med samma inställning. På så sätt kan alla trivas i spelet, istället för bara en viss del. Ser jag till mitt grannskap är det bara ett fåtal som vill plundra regelbundet.
 

DeletedUser1856

Guest
Jag har valt att pausa mitt spel pga det här problemet. Idag mottog jag ett hot, där en motspelare sa att han skulle avstå från att plundra om jag gick med i hans allians. Jag antar att "funktionen" med plundring uppmanar till sånt.
 

DeletedUser1856

Guest
Är det rätt att ett fåtal ska få förstöra för andra? Är det bara jag som inte gillar att hela min planering ska falla för att några få vill spela genom att plundra. Jag har varit tvungen att sluta spela nu.
 

Lonar Jion

Moderator
Låter som du inte blev av med dina aggressiva grannar trots att du tog en paus.

Det finns en mängd strategier man kan använda för att skade minimera när man får en eller flera aggressiva grannar.
Det främsta vapnet är att planera sin produktion så man är inne när det är dags att skörda, andra knep är att skicka vänförfrågningar.
Ett irriterande långsamt sätt är att ha all produktion på kort tid och försöka vara inne så ofta man kan för att skörda och starta ny produktion.
 

DeletedUser1856

Guest
Tack. Ska hålla ut längre nästa gång. Dvs att pausa. Jag tänker inte planera och prioritera för att någon sen ska sabotera. Tack för tipsen.

Det som retar mig är att man prioriterar detta fåtal som effektivt saboterar för andra.
 
Topp