• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Dina förslag till vår Community Sprint (ver. 1.209)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tixal

Medlem
logo.png

Kära Kungar och Drottningar,

Vi hoppas att du njuter av vårens första dagar!

I juni (för version 1.209), planerar vi att ha en Community Sprint. För att förtydliga, en Sprint är vanligtvis en två-veckors period där våra utvecklingsteam arbetar med specifika saker, och för denna två-veckorsperiod kommer de enbart att fokusera på kvalitén av det dagliga spelandet och förbättringar kring användarvänlighet

Eftersom det kommer bli vår huvudsakliga fokuspunkt den sprinten, och vi vill förbättra spelarens erfarenhet genom dessa förbättringar av användarvänligheten, tänkte vi att det är viktigt att nå ut till dig, för att få veta vilka förslag som du helst vill se genomföras!

Därför vill vi be dig att komma med förslag i kommentarsfältet nedan. Men, innan du gör det behöver vi fastställa några grundregler,
För det första, vi har begränsat med tid, så vi har satt brytdatum till 26 mars. Vi ber dig att komma med dina förslag före detta datum, annars kommer de ej tas med.

För det andra, vill be dig att komma med realistiska förslag som kan genomföras inom sprinten. En lite trist sak är att om förslaget är en omfattande ny funktion (eller en ändring av betydande storlek inom spelet), kommer det inte att övervägas att genomföras för Community Sprinten. Vänligen läs denna sida för att se vad du inte ska föreslå.

Trots att vi måste ha vissa parametrar, så är vi även intresserade av att införa funktioner baserat på olika webbläsartillägg, eller externa webbsidor, som du använder. Så självklart, om du känner att något av det är användbart att ha i Forge of Empires (hellre än att använda något externt) - rekommendera det!

För det tredje, lika väl som du skriver egna inlägg, vill vi uppmana dig att klicka på gilla på andra spelares idéer som du allra helst vill ha. På det sättet kan vi mäta hur pass populära era idéer är.


Smash that like button 1.jpg



Till sist vill vi bara påminna om att trots att en idé kanske är bra, så finns det inga garantier för att den genomförs. Vi uppskattar givetvis den tid du lägger ner på detta, och vi kommer att gå igenom allt med aktuell grupp, men vi kommer endast att kunna genomföra några (baserat på popularitet och vår förmåga att kunna införa dem i spelet). Så var snäll och tänk på det när du kommer med förslagen.

Efter att allt detta är sagt, ser vi verkligen fram emot dina idéer, och kan knappt vänta för att se vilka förslag ni kommer att lägga upp!


Tack för att du spelar Forge of Empires!
Vänligen,
Ditt Forge of Empires Team.

Uppdatering: Tack snälla ni för alla fantastiska förslag som ni har skickat in. Nu håller vi tummarna för att så många som möjligt av dessa kommer med i uppdateringen 1.209 som släpps i juni.
 
Senast redigerad av en moderator:

Svafrlami

Medlem
Medelåldern, och därmed den begränsade synförmågan hos många spelare i FoE-familjen är ganska hög :) Ta därför bort Händelser på Små Vägar. Särskilt under Event, då de verkligen är viktiga att hitta, är det Extremt frustrerande att försöka hitta dem. Oftast är det helt omöjligt. Alternativet är att låta dem "blinka" , eller på annat sätt gör dem mer möjliga att hitta. Det går tydligen att dra en större byggnad över staden, på Appen, och på så sätt plocka upp alla Händelser på Små Vägar. Fungerar dock inte på Dator ?
Det vore väldigt bra om den Nya funktionen när man startar Produktioner, kunde vara möjlig att stänga Av/PÅ. Åtminstone vore det ba om man inte fick ett förändrat Zoom-Läge när man är klar ? Vad fyller det för funktion ?
 

Zingo

Ny medlem
Hej.
Jag skulle vilja ha möjlighet att göra inställningar i armehanteringen så att man tex
1. Inte behöver ändra era varje gång man går in i isf eller IE utan att det ist är inställt på den era man är i själv.
2. Att man kan göra ett förval med vilken armetyp man vill använda så att man slipper ändra varje gång man vunnit en strid.
3. Att rutan som meddelar att det inte går att ha mer än 8 arméer får en funktion, "visa inte mer"

Sen skulle jag gärna se en liten uppdatering i värdshuset med kanske nya nivåer, fler saker man kan köpa för silvret mm.

Och en sista sak så skulle det vara kul om det fanns nåt mer att göra för sina medaljer både individuellt och för imperiet.
 

Petronilla

Ny medlem
Hej! Jag tycker det är väldigt trevligt att ni vill höra våra idéer. Jag har några och har i o för sig redan kommenterat dessa på olika sätt. Men vill ändå passa på att samla dem här där de kanske hör hemma.
1 Jag saknar möjlighet att byta värld utan att logga ut o in igen. (Spelar på platta)
2 Det har hänt väldigt mycket det senaste året och mycket förbättringar ha utförts vilket är bra o kul. handlaren är en av dessa. Mitt förslag eller idé är att utveckla värdshuset. Det är många som har massor av värdshus mynt men inget direkt behov att använda dem. Så gärna något nytt här.
3 Jag saknar ofta att man inte har en privat meddelande eller anteckningar till sina planer för utvecklingen av byn. När man sitter o spelar skapar man en plan att samla de varorna sen ta över den sektorn för att sen gå vidare med det uppdrag. Men nästa gång !an kommer in i den världen har man glömt delar av sin plan och missar uppdraget. Så om möjligt önskas ett anteckningsblock. Här skulle man kunna skriva ner tips man får för användning längre fram i spelet.
4 Något som jag saknar är en radera funktion i ombyggnads läget. Visste det är kanske tjusningen med det hela. Blir kanske för lätt. Gillar ombyggnads läget skarpt. Super bra!
5 Jag vet inte om det bara är något jag missat men ibland får man en ny plats för emission i stadshuset men jag tror inte man får någon info om det. Men som sagt kan vara något jag missat bara.
Jag har nog hur många idéer som helst men slutar här. Jag tycker ni alla gör ett fantastiskt jobb och vill ju inte ta jobbet ifrån er. Ni är mer kvalificerade till detta än jag. Lycka till! ☀️
 

sanjo

Ny medlem
Hej! Som komplement till Zingos kommentar om arméhanteringen så önskar jag att man kunde markera vissa som "favorit" och att dessa är de som man har framme som förstaval. Nu måste man hålla sig till en era/typ av enhet om man ska välja vad som ska visas, om man inte har alla uppe. Går det inte att ordna skulle det iaf vara toppen om skurkarna låg först istället för sist i listan.
 

Oxar

Ny medlem
Hej, här kommer några förslag för att höja spelupplevelsen:)

- Det vore väldigt smidigt om man i arméfönstret fick se tiden till truppen är helt läkt när man klickar på enheten. Finns ju ingen möjlighet att se obundna truppers läktid och det är struligt att gå in på varje militärbyggnad för att kolla.
- Det vore helt fantastiskt om det kunde finnas möjlighet att öppna ett fönster som listar all produktion man har och när den kommer i tidsordning. Skulle underlätta jättemycket för då slipper man öppna och kolla på sina byggnader för att se när det kommer. Helst bör det vara en total lista med mynt, råvaror, FP, mm blandat och flikar för varje produktionsslag, t. ex. militära enheter, varor, mynt, etc.
- Måste säga att det är segt att Vikingarna alltid har samma uppdragsserie, borde vara mer varierat och belöningarna borde variera och öka ju fler ggr du gör bosättningen. Nu får man ett gäng självhjälpskit varje gång som man rätt snart tröttnar på.
- Det borde finnas en pausknapp i autobattle, så att man kan hoppa tillbaka till manuell strid om det håller på att gå åt skogen. Skulle också frigöra tid och hjälpa till att möjliggöra mer autobattle genom att man behåller ett visst mått av kontroll och då kan man ta flera strider!
- Slutligen så tycker jag inte att det tillför ngt att behöva klicka sig igenom alla vänner, grannar och imperiekompisar varje dygn för att hjälpa dom och sätta sig i värdshuset. Det borde gå att skapa en one-klick funktion för detta (som komplement). Jag förstår tanken, att det ska krävas en ansträngning, men man har så mkt annat att syssla med nu när ni byggt ut spelet med IE, impslagfält, mm, så detta massklickande känns lite förlegat och gör att många slutar spela ert förträffliga spel.

Lycka till på Sprinten! Oxar
 

Malina

Aktiv medlem
Jag skulle önska, att när man ska levla upp en byggnad (tex ett Stamtorg) till level 2, så skulle man få kunna välja att antingen uppgradera den till ens nuvarande tidsålder (som det är nu) ELLER behålla den i sin nuvarande tidsålder (förutsatt att det är i en annan än ens nuvarande tidsålder).
 

KingPing98

Ny medlem
Skriver de som jag hade med i ett annat inlägg här också
- Mass mot/pol knapp
- Mass besök värdshus
- Kunna köpa ett visst antal fp för guld
- Kunna köpa mer än 10 fp innan man måste spendera dem
- Ha mer än 100 fp i mätaren

Hade varit nice med fler uppgraderingar i värdshuset och även att välja favorit trupper som kommer upp först i listan. Även att i varje sektor på isf att de står förkortningarna, ex C2T, C2S, B3Z etc för att enklare kunna skriva i trådar.
Mvh KP
 

HultNisse

Medlem
Skriver de som jag hade med i ett annat inlägg här också
- Mass mot/pol knapp
- Mass besök värdshus
- Kunna köpa ett visst antal fp för guld
- Kunna köpa mer än 10 fp innan man måste spendera dem
- Ha mer än 100 fp i mätaren

Hade varit nice med fler uppgraderingar i värdshuset och även att välja favorit trupper som kommer upp först i listan. Även att i varje sektor på isf att de står förkortningarna, ex C2T, C2S, B3Z etc för att enklare kunna skriva i trådar.
Mvh KP

Förslag på hur mot/pol- och "besök alla värdshus"-knapp skulle kunna se ut.
bild2.jpg
(från tråden)
 

HultNisse

Medlem
Förenkling att välja sin armé:
(har redan skickat i detta i annan tråd, och ni har det nog redan i rullarna: Länk)
En stor del av spelet består av att strida, och 99% av striden består i att välja ut/matcha stridande enheter. Gör man 50 strider i följd sliter man näst intill musen när man skall byta ut enheter i nuvarande arméhanteraren.
Mitt förslag är en ändring i arméhanteringsfönstret, där ett snabbval för oskadade enheter från vald era visas. Se förslag på bild där jag lagt in ett fält i mitten:

snabbval arme.jpg

Det borde inte behöva innebära någon större ändring då det inte ändrar logiken eller bakomliggande system, utan endast i själva arméhanteraren-modulen. Men medger att det är på gränsen för en sprint.
 

Beccy

Ny medlem
Tack för era förslag flera var riktigt bra, vi har gått igenom dem och skickat dem till utvecklarna
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp