• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Diamanter när inbjuden vän/användare uppnår en viss tidsålder.

Tycker du de är bra ide, och samtidigt gynnar båda parter.

  • Ja/Yes

    Röster: 3 100,0%
  • Nej/No

    Röster: 0 0,0%

  • Totalt antal röstare
    3

DeletedUser1653

Guest
Hejsan tror nog många hade tyckt om den här iden!


När man bjuder in en vän, så har den 5 olika steg för att få diamanter.

När min vän uppnår tidsålder Sen medeltid så får jag 50 diamanter direkt utan problem.

Varför inte vända på de också, och även ge den inbjudna vännen/Användaren 250 diamanter när den når tidsåldern "Sen Medeltid" Så både inbjudaren och den iinbjudna gästen får lite tack för de jobb den gör!

De här hade och kommer alltid att locka in nytt folk här. Skulle även underlätta att de loggas med diamanter, så man ser När man köpt när man fick!
Så kan man lättare se vad diamanterna kommer ifrån t.ex gåva för just en viss orsak!

Vet andra spel, som har att får du diamanter (t.ex) Så har dom en lista för *Transaktioner* Där man ser alla Diamanter inkommande, och använda och från vad till vad.

De här hade varit bra att söka efterhand om man undrar vadför man fick diamanter!


Här kan man se, vinterevent 2015, Du fick XX krediter de drogs XX antal krediter.

Då på de här sättet kan man lätt spåra om något blir fel och vad de kommer ifrån.

Spelar även på zz servern och där rätt som de 300 diamanter var heltplöstligt 800 diamanter hmm.

Därför är de bra att


1. har log så man kan se hur man fick dom och varför och var man använt dom på.

2. Ge även v'ännen/användaren samma antal diamanter som den som invit/bjöd in, spelaren som uppnådde Sen medeltid då får den som såg till denne kom in i spelet 250 diamanter, men snälla gyna även den som gjort bra ifrån sig också.

3. Tror många hade tyckt om de rätt säkert. Efter som de gynnar båda parter. Den som bjöd in en spelare och spelarens som blev inbjuden, de gör att fler hade dragits till spelet lättare.
 

Bilagor

  • demo-visning.jpg
    demo-visning.jpg
    210,5 KB · Visningar: 11

Lonar Jion

Moderator
Jag gillar idéen.
Då ingen ansvarig har svarat så antar jag att ingen har skickat vidare förslaget till utvecklings gruppen.
Skicka ett pm till voxscientia att hon ska titta in i denna tråd och lämna ett svar här.
 

DeletedUser1653

Guest
Har skrivit till henne, och skickat länken hittåt nyss!
 
Topp