• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Diamanter istället för relikritningar

DeletedUser1896

Guest
Jag har ända sedan jag fick upp reliktemplet funderat på varför IE ger så många ritningar till reliken. Jag spelar till 48/48 nästan varje vecka och har redan kommit upp i nivå 13 på reliken. Det är samma som mitt Babel! Skillnaden mot de klassiska MB är ju att dessa avstannar i ritningsleverans efterhand min mot/pol-krets kommer längre upp i tidsåldrarna. Men med IE:s jämna leverans av ritningar kommer reliken att fortsätta levla i all oändlighet. Det känns faktiskt lite ogenomtänkt.

Jag är väl medveten om att det är diamanter som betalar spelet och jag köper själv ett par hundra i månaden, just till förhandlingar på IE, så det är mycket möjligt att det inte skulle vara ekonomiskt för utvecklarna att göra denna förändring. Fine, i så fall, det köper jag, även om jag tror att spelandet - särskilt på IE - snarare skulle öka och därmed också chanserna till intäkter. Men hur som helst, byt ut relikritningar mot något annat. Efter att du har fått reliken gör de ingen glad.
 
Håller med, trött på att ständigt bara få dessa ritningar...
Spelar till 48/48 varje vecka och enbart fått ritningar där senaste 5-6 veckorna...
 

klarre

Medlem
Reliktemplet på högre nivå än 10 är fortfarande intressant då den ger möjligheter till ännu bättre reliker.
 

DeletedUser1339

Guest
Det är intressant med många ritningar, av flera skäl. Det viktigaste är att Relik-templet uppmuntrar till att gå långt på Expeditionen. Men, ritningar som belöning borde då placeras längre fram på nivåerna.och inte ges som belöning för att klara den sista striden. De som klarar det varje vecka har redan Templet, och är värda en större chans på Diamanterna . Det är trist att Expeditionen ska sluta i en Antiklimax, varje vecka.
 

DeletedUser1408

Guest
Samtidigt är det ju väldigt svårt att få ritningar till RT om det INTE kommer från IE. Det är bara en handfull på B servern som levlar RT seriöst och har man ingen av dom i grannskap/vänlista så är det oerhört svårt att samla till det. Jag har t.ex. planer på att lvla RT till 60-70 men har ännu bara ritningar till lvl 30 trots att jag kört max antal strider nästan varje vecka sen IE släpptes och lägger på alla RT jag kan. Sen håller jag med dig om att man kan minska antalet chanser att få dom till förmån för nåt annat men ta för guds skull inte bort dom helt :)
 
Topp