• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Den nya rankingen

DeletedUser1262

Guest
Hej

Jag är kritisk till hur FoE har hanterat denna fråga. Ni har givetvis rätt att ändra spelreglerna för att utveckla spelet i den riktning som ni anser vara bäst. Men...

a) Informationen var inte tillräcklig och kom under jultiden när många är mindre aktiva.
b) Fortfarande anger ni inte exakt hur rankingen bestäms.
c) Ändringen är retroaktiv och tar inte hänsyn till att spelarna la upp sin långsiktiga strategi utifrån gällande förutsättningar.

Jag tänker inte sluta spela eller rasera min stad i vredesmod men jag tänker trappa ner spelandet ordentligt. Jag har tappat motivationen och lusten att spela.

Hälsningar,
Magic
 

DeletedUser925

Guest
A: Informationen gick vi ut med så fort vi fick veta när det skulle ske.
B: Vi har inte fått veta det än det får vi inom några veckor.
C: att det är retroaktivt är ju bra för då gynnar det alla.

Det är tråkigt att du känner så
 

DeletedUser1390

Guest
bode medlemar och admistratör har ju skrivit en hel del om deta jag tycker att tjaboo88 och alla andra spelare har pratat en heldel om saken så jag har inte misat informationen det har ligsom varigt omöjligt att ungå den om man har misat informationen så har man nog inte spelat foe på en och enhalv monad och förövrig är jag jete nöjd med det nya poengsystemet det blev mera retvist för alla parter
 

DeletedUser1339

Guest
Jag tycker att det varit tillräcklig Information om Att något skulle hända, med ganska radikala konsekvenser för vissa Spelare. Vad som skulle hända fick man en grov aning om, men Exakt hur beräkningen går till vore mer än bra att få veta , när det blir känt av Teamet. Det som förvånar mig en del är att det inte varit mer Diskussion här. Att en del , helt orimliga effekter av den gamla beräkningen försvann var väl bra ?
 

Lonar Jion

Moderator
Ni får tänka att de gamla poäng beräkningarna sates ur spel när GvG kom och MB nivå gränsen togs bort.
Så en större om kalibrering eller ändring var inte oväntad.

https://forum.se.forgeofempires.com/index.php?threads/ny-rankning.1349/
Då informationen om ändringen av poäng systemet redan kom ut i december så hade ni got om tid att komma med egna förslag och åsikter vad som skulle vara kvar och vad som skulle ändras. Tyvärr var det ingen som skrev något.

Sen är det i beta servern som de testar sina ändringar och där som användarna kan säga till om vad som funkar eller inte.
Vi andra kan bara säga till om finputsningar efter att ändringarna passerat beta servern.

Så börja använd forumet mer och ni som spelar på de andra ländernas servar kan dela med er av diskussionerna därifrån.
Sen kan ni utnyttja feedback tråden som skickas in 1 gång i veckan.
https://forum.se.forgeofempires.com/index.php?forums/förslag-idéer.57/
 

DeletedUser1033

Guest
Jag tycker det är bra och nödvändigt att spelets poängberäkning justeras men jag skulle gärna se en bättre information om vilka algoritmer som gäller och vad som betyder vad för poängen. Visst är det tråkigt att en del spelare drabbas orimligt hårt men o andra sidan kan man se det som att dessa har dragit orimligt stora fördelar av att till exempel ha en väldigt högllevlad MB. G.
 
Topp