• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Columbus-eventet 2015

voxscientia

Medlem
columbus_forum_header.png

Mitt i en hård ekonomisk konkurrens mellan de europeiska kungarikena var handelsvägar till Asien av avgörande betydelse. Det var Columbus idé att segla västerut i stället för österut och korsa Atlanten för att nå Ostindien.

Kära drottningar, kungar och orädda äventyrare!

Ta chansen att uppleva historien om den mest berömda upptäcksresaren genom tiderna.

Från den 8:e oktober vill vi, genom en uppdragsserie, presentera för er: "Upptäckten av den Nya Världen".

Om du klarar alla 11 uppdrag innan den 15:e oktober så får du ett unikt porträtt av Columbus, samt en Mästarens tillflykt.

Trevlig resa!!


Detta är berättelsen om en stor upptäcktsresande, en äventyrare, en man som stod fast vid sin övertygelse. Det är historien om Christopher Columbus som seglade ut för att upptäcka en sjöväg till Asien, men i stället upptäckte mycket mer...

/Ert FoE team

P.S. Del gärna med er av era tankar kring eventet, feedback uppskattas :)
 

DeletedUser1262

Guest
Hej Vox

Jag tycker att uppdragsserien var bra. Jag menar att både belöningarna och svårighetsgraderna var helt ok. Det var lite synd att den kom mellan Memorial och Halloween. Det absolut bästa är om det finns en uppdragsserie varannan månad. Tycker jag i alla fall.

Jag ser fram emot Halloween som brukar vara årets höjdpunkt.

Hälsningar,
Magic
 
Topp