Bugg i meddelandecentrum (återgång till normalflöde efter varit i markerad lista) (mindre allvarlig)

HultNisse

New Member
I Imperiefliken och Socialfliken finns möjlighet att markera trådar så att de hamnar under #Viktigt, #Favoriter och #Gömd för Imperiefliken och #Favoriter och #Gömd för Socialfliken. Markerade trådar flyttas då från "normalsidan" till nämnd grupp.

Reproducera:
1. Öppna meddelandecentrum
2. Gå in bland Gömda meddelanden (eller #Viktigt/#Favoriter)
3. Gå tillbaka till normalflödet på ett logiskt sätt)
workaround
4. Klicka på Socialfliken
5. Klicka på Imperium-fliken (så kommer man tillbaka till normalflödet)

Problem/Bugg: Har man varit i exempelvis #Gömnd under Impreriefliken och vill komma tillbaka till normalsidan går inte detta. Det normala vore att man klickar på Imperiefliken men det hjälper inte, utan man måste byta flik för att sedan gå tillbaka till Imperiefliken för att komma tillbaka till normalsidan.

Detta kan nog betecknas som ett lite skönhetsfel, då alla kommer nog på inom några sekunder på hur man går runt det hela genom att byta flik. Många kanske inte heller har böjat klassa trådar och inte så ofta har behov att gå tillbaka utan ständer meddelandecentrumet.

Problemet uppkommer på PC-versionen i Chrome Version 86.0.4240.75 (64-bit). Ser ingen skillnad mellan vilka grupper, eller om grupperna innehåller trådar, och det är samma för både Imperie- och Social-fliken.

Emess

CM
Forumpersonal
FoE-teamet
Community Manager
I Imperiefliken och Socialfliken finns möjlighet att markera trådar så att de hamnar under #Viktigt, #Favoriter och #Gömd för Imperiefliken och #Favoriter och #Gömd för Socialfliken. Markerade trådar flyttas då från "normalsidan" till nämnd grupp.

Reproducera:
1. Öppna meddelandecentrum
2. Gå in bland Gömda meddelanden (eller #Viktigt/#Favoriter)
3. Gå tillbaka till normalflödet på ett logiskt sätt)
workaround
4. Klicka på Socialfliken
5. Klicka på Imperium-fliken (så kommer man tillbaka till normalflödet)

Problem/Bugg: Har man varit i exempelvis #Gömnd under Impreriefliken och vill komma tillbaka till normalsidan går inte detta. Det normala vore att man klickar på Imperiefliken men det hjälper inte, utan man måste byta flik för att sedan gå tillbaka till Imperiefliken för att komma tillbaka till normalsidan.
.....
Hej!
Trots den utförliga beskrivningen är jag ändå osäker på om jag förstår dig rätt. För jag kan inte återskapa det du beskriver...
1. Gå till Imperiefliken
2. Klicka på #Gömda för att läsa dem jag lagt där
3. Klicka på #Gömda igen för att gå tillbaka till normala listan

Denna procedur är ju samma för alla taggar och jag har inga problem att växla mellan "normala" meddelanden och taggade.
Vad är det jag missar?
Fråga: Din punkt 3 Gå tillbaka till normalflödet på ett logiskt sätt. Vad innebär "logiskt sätt" för dig?

Rätta mig gärna om jag missförstått :)

HultNisse

New Member
Noterade av en slump nu att om man klickar på #Gömd igen så hamnar man tillbaka. Om logiken skall vara att man avmarkerar dem så är det inte tydligt, själv så har jag inte ens prövat att klicka en andra gång på #Gömd.

Beskrivningen var nog tydlig man kanske lite yr :)
Men som du skev och jag av en slump nu noterade så skall man klicka en gång till på Gömd. Medger att det finns en logik i det också
Men då tycker jag man borde göra tydligare skillnad på "aktiv/inaktiv" "knapp"(exempelvis invertera färgerna). Då jag uppfattade det som knappar så var det ologiskt att klicka på knappen "#Gömd" för att gå ur från #Gömd.

Så det är nog inget man kan klassa som bugg. Jag kan vara nöjd som det är.