• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg Bugg i animation för Pappersbetongfabrik (Började runt 20230702)

Ugor

Ny medlem
Händer i både Firefox och Google Chrome. Har rensat cache, händer ändå.

Buggen är att en frame i animationen för arbetande "Pappersbetongfabrik" är fel, så det uppstår ett blinkande i spel-bilden. Det händer Alltid.
Det påverkar ingenting men är irriterande. Det började hända för en eller två dagar sedan.

Se bild, inringad felaktig frame med två fabriker som visas normalt (alla fabriker visar denna frame vid den tidpunkt animationen kommer dit).
 

Bilagor

  • foe_bug_factory.jpg
    foe_bug_factory.jpg
    57,4 KB · Visningar: 9

Ugor

Ny medlem
I meddelandet om "Hur man rapporterar buggar till supporten" står det allt vad rapporten ska innehålla, men inte alls hur man faktiskt går tillväga för att skicka en buggrapport till ert system.
 

River Styx

CM
Community Manager
Hej!
Tack för att du meddelar detta!
Det finns inget system som ni spelare själva kan rapportera buggar till. Antingen så gör man som du gjort - skriver här, eller så skriver man till supporten.

Har du testat att placera dem på ett annat sätt än tre i rad? Blir det annorlunda i så fall?
Jag har testat detta i vår testmiljö och även tittat på din stad, och det ser likadant ut - så frågan är: Hur såg det ut innan?
Skriv gärna till supporten så kan vi ta det vidare där. Det räcker med att du kopierar in din text ovan. Jag hittar det.
 
Senast ändrad:

Bumerang

Medlem
Händer i både Firefox och Google Chrome. Har rensat cache, händer ändå.

Buggen är att en frame i animationen för arbetande "Pappersbetongfabrik" är fel, så det uppstår ett blinkande i spel-bilden. Det händer Alltid.
Det påverkar ingenting men är irriterande. Det började hända för en eller två dagar sedan.

Se bild, inringad felaktig frame med två fabriker som visas normalt (alla fabriker visar denna frame vid den tidpunkt animationen kommer dit).
Prova och avaktivera Animeringar och sedan återaktiva.
 

Ugor

Ny medlem
Det hjälper inte att slå på/av animationerna.
Det är helt enkelt fel på bilden, den är vänd uppochner.
 

River Styx

CM
Community Manager
Denna bild är tagen i din stad, just nu, - samma 3 byggnader. Jag kan tyvärr inte se vad som skulle vara uppochner, eller fel i grafiken?

1688820890185.png
 

Ugor

Ny medlem
Och det händer även på en helt annan dator som jag testade nu. Spelversion 1.260.78f20fa64b (05.07.2023 08:48)

OpenGL Vendor=WebKit Version=WebGL 2.0 (OpenGL ES 3.0 Chromium) Renderer=WebKit WebGL GLSL=WebGL GLSL ES 3.00 (OpenGL ES GLSL ES 3.0 Chromium)
 
Senast ändrad:

River Styx

CM
Community Manager
Din film visar samma som jag ser. Dvs, att ljusramen runt byggnaden blinkar lite när den far upp/ned på alla.
Men du menar att det inte såg ut så i början av veckan? Hur såg det ut då? Vad är skillnaden?
 

Ugor

Ny medlem
Nej, så såg det inte ut innan. Delar av bilden (kanske är bara det som rör sig som uppdateras varje bildruta) ska ligga där den ligger när det inte blinkar. Ta det lysande staketet nere i bild, det kommer på helt fel plats, liksom andra delar. Bilden är flippad vertikalt (Uppochner och sedan spegelvänd).

Där uppe till vänster i blinkbilden vid det svarta är tex två människor som arbetar mitt uppe i luften. Zooma in fullt så syns det tydligt att människorna försvinner från där dom är och kommer ovanför med huvudet neråt.
 
Senast ändrad:

Ugor

Ny medlem
Ingen annan animation rör sig så snabbt, trodde det var uppenbart. Man kan ju få epilepsi.
 

River Styx

CM
Community Manager
Även om jag själv inte kan återskapa det du ser så kommer jag skicka detta till teknikerna. De har större möjligheter att testa detta.
Tack för all tid du lagt ner på att ta bilder/filmer och testa. Mycket värdefullt! :)
 

Ugor

Ny medlem
Absolut. Tycker ändå spelet är relativt fritt från buggar. Detta är den första jag hittat.
 

Ugor

Ny medlem
För att tydliggöra för tråden ytterligare har jag taget ett inzoomat screenshot från just den problematiska bildrutan.
Man kan se att utgångsläget är en inaktiv fabrik (nersläckt), och att det som är skillnaden mot den i den animerade sekvensen läggs ovanpå den inaktiva fabriken. Då förstår man också att den felaktiga bilden är flippad vertikalt.
 

Bilagor

  • foe_bug_factory_zoom.jpg
    foe_bug_factory_zoom.jpg
    207,1 KB · Visningar: 1

River Styx

CM
Community Manager
Tack! Vi har nu fått in fler rapporter med samma problem - så den är konstaterad som en bugg nu och kommer att återgärdas så snart det går.
 
Topp