• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bugg: Händelse på liten väg uppdateras inte

HultNisse

Medlem
Detta fel är nog näst intill omöjligt att reproducera, då det beror på var händelser hamnar, och det är ju lite oförutsägbart. Men jag har noterat det två gånger.

När man för muspekaren (PC-version) över vägar så blir sektionen för vägen "high-light:ad". Det kan då förekomma att man klart kan se att det inte finns någon händelse på vägen, utan den kommer först fram efter det att man fört muspekaren över vägsektionen. Båda gångerna jag noterat detta så har det varit i slutet av vägen (i minus x-led). Om det har en betydelse vet jag inte. Jag har för mig att båda gångerna så var det även liten "stig" som det hände på.

Jag tvivlar nämligen starkt att det slumpat sig så att händelsen dök upp just samtidigt som jag förde över muspekaren, och att detta skett två gånger.

Av naturliga orsaker har jag inte provat att exempelvis gå in Imperieslagfältet och tillbaka för att se om det dyker upp då hele spelplanen laddas in på nytt (men vet ju inte om det skall finnas något där).

Jag skulle misstänka att det är en refresh som saknas någonstans, eller att den inte tar vägpossition-1 eller liknande. Man skall inte heller utesluta att det beror på Webbläsaren (Google Chrome Version 88.0.4324.190, Official Build, 64-bit),eller att det är något i dess cache.

Men som sagt; det är nästintill omöjligt att testa och reproducera då det förutsätter att man vet exakt var händelserna inträffar, annars är det slumpen som avgör om man hittar det, och då kan det nog ta några år att med tester ringa in fenomenet.
 

Tixal

Medlem
Detta fel är nog näst intill omöjligt att reproducera, då det beror på var händelser hamnar, ....[klippt]
Intressant iakttagelse!
Men, det du också behöver ta med i beräkningen är att händelser inte alltid stannar kvar på samma plats... Dvs, du kan ha 4 händelser på olika gator och dessa 4 kan byta plats. Utan förvarning.
Men det är ändå intressant att den dyker upp när du för musen över platsen. Man skulle behöva återskapa detta.
 
Topp