• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Borttagning av Imperieforum 2021

Tixal

Medlem
logo.png
Kära Kungar och Drottningar,



I oktober förra året, efter ändringar i Meddelandecentrum, bestämde vi att det var dags att ta bort Imperieforumet. Men, baserat på era synpunkter valde vi att backa och senarelägga borttagningen. Vi gjorde det dels på grund av er reaktion, och dels för att det behövdes ytterligare förbättringar i Meddelandecentrum för att kunna fullfölja borttagningen som planerat.

Efter de senaste ändringarna i Meddelandecentrum, är den nu i det läget att vi känner oss trygga med att ta bort Imperieforumet. Och därför, eftersom vi nu anser att det är dags att ta bort den, vill ge er gott om tid att förbereda för ändringen.
Därför vill vi göra dig uppmärksam på att Imperieforumet kommer att tas bort 22 april 2021 (för dig som spelar på Beta gäller 25 mars 2021).


Vi rekommenderar därför att ni kopierar alla trådarna i Imperieforumet till Imperiefliken i Meddelandecentrum före detta datum.



Guild Forum Removal.jpg


Tillsammans med denna information, vill vi även förklara varför vi beslutade att ta bort Imperieforumet.

Sedan lanseringen j juli 2020, så har målet varit att förbättra Meddelandecentrum och ersätta Imperieforumet, och på så sätt ge alla spelare ett tydligare och enklare sätt att kommunicera. Efter de senaste förbättringarna har vi nu nått den milstolpen, därför finns det längre inga skäl till att vänta med borttagningen av Imperieforumet.

Här listar vi alla förbättringar som vi har gjort sedan lanseringen av Meddelandecentrum:
  • Vi har lagt till kategorier för att gruppera konversationer: Imperium, Social och System.
  • Vi utökade imperiekonversationer, som tillåter att man har flera meddelandetrådar samtidigt.
  • Vi la till "Viktiga konversationer" så spelare kunde själva markera sådant de tyckte var viktigt.
  • Vi ändrade begränsningen av hur många "Viktiga konversationer" man kunde ha samtidigt, från 5st till obegränsat antal.
  • Som tillägg till "Viktiga konversationer" så kom filtret "Favoriter". Detta gjorde det möjligt att markera de trådar som man använder mest.
  • Sedan kom funktionen "Dolda konversationer", så spelare kunde dölja alla trådar som är irrelevanta.
  • Spelare har nu också alternativet att "Ignorera" andra.
  • En funktion för att ändra eller radera lades till, vilket gör att redan skapade meddelanden kan justeras eller tas bort.
  • Ett bekräftelsefönster lades till när man raderar meddelanden för att undvika misstag.
  • Funktion för att "Lämna alla" eller "Markera alla lästa" via samma knapp.
  • Admin-konversationer i Imperiefliken skapades. Vilket gav Ledare, Grundare, Moderatorer möjlighet att koordinera ledarskapet i en egen tråd.
  • Tillsammans med det fick även Grundare, Ledare och Moderatorer adminrättigheter för att kunna hantera Imperie-trådar.
  • Spelare utan imperium har ett "Gå med i ett imperium"-meddelande direkt i Imperiefliken för att lättare kunna söka efter ett imperium.
  • Helskärmsläge lades till (mobil).
  • Meddelande-knappen i menyn uppdaterades.
  • Imperiets huvudtråd fick en ram, vilket gör det enklare att skilja den från övriga trådar.
  • En automatiskt raderingsprocess av gamla meddelanden. De 500 första meddelanden som markerats som viktiga behålls, alla meddelande från nr 501 och högre, och som är äldre än 60 dagar raderas.
I skenet av dessa förbättringar känner vi att Meddelandecentrum är nu den bästa platsen för att koordinera och kommunicera vid event och spelande!
Och som alltid, dela gärna med av dina synpunkter med en kommentar här nedan.

Till sist, glöm inte att du kan alltid testa de senaste funktionerna i förväg med mobilappen för Beta. För mer information och hur du installerar, vänligen läs denna guide (länk till informationen på forumet på Beta).


Vänligen,
Ditt Forge of Empires Team.
 
Senast ändrad:

HultNisse

Medlem
Nja.... jag dock full förståelse att ni kommer att lägga ner imperieforumet. Då i princip all funktionalitet finns nu överfört till meddelandecentrumet.

Det jag dock tycker fortfarande saknas där är möjlighet till formatering. Fet stil, kursivt, färger mm. vilket är lämpligt för öka läsbarheten till vad jag kallar statisk information (förhållningsregler, tips, beskrivningen). Jag skickade tidigare in en tämligen yr länk om detta (länk).

Men som sagt; jag inser skillnaden mellan nyttan och arbetet att bibehålla imperieforumet, och skall nog överleva :)
 

Svafrlami

Medlem
Håller med, HultNisse. Det vore kul om de spelare som har Admin-behörighet kunde välja roligare Formatering. Stilval, Färger och Emojis, när man skapar "Standard-trådar" som alltid finns kvar.
 

Emvege

Medlem
Det jag dock tycker fortfarande saknas där är möjlighet till formatering. Fet stil, kursivt, färger mm. vilket är lämpligt för öka läsbarheten till vad jag kallar statisk information...

Håller med, HultNisse. Det vore kul om de spelare som har Admin-behörighet kunde välja roligare Formatering. Stilval, Färger och Emojis, när man skapar "Standard-trådar" som alltid finns kvar.
Jag har skickat vidare önskemålet om ökade formateringsmöjligheter till utvecklingsteamet.
 
Topp