• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Boosten "Extrarunda" att fungera i ISF

Nisse-X

Medlem
Tavernaboosten "Extrarunda" borde ju givetvis även fungera i ISF/GBG.
För de som har en "Rymdtransportör" (Space Carrier) skulle det bli ytterligare en motivering att förhandla oavsett oddsen.

(Det går alldeles utmärkt att rösta upp detta förtjusande förslag) :)

[tillägg 20201028]
Det hade varit trevligt även för övriga uppdrag som kräver förhandling.
 
Senast ändrad:

Ethoyn

Ny medlem
Tror inte det är någon större förlust för innogames ändå. Folk kommer börja använda dubbla värdshusbooster á 50 dias istället för att förhanlda bort dem- Bra försla
 

HekErn

Ny medlem
Ser att ni redan tagit med det för övervägande men måste bara få yttra åsikten att förslaget är mycket bra och något som jag själv saknat ända sedan ISF kom till.
 

HultNisse

Medlem
Nja; själv är jag lite tveksam till att Extrarundan rakt av skall fungera i IPS. Jag skulle naturligtvis tycka det är underbart då man ofta behöver en extra runda för att förhandlingen skall gå ut.

Men det jag funderar på är förhållandet mellan värdet på slag och förhandling i IPS. I dag så ger en förhandling dubbelt än en sammandrabbning (2 istället för 1). Med en extrarunda så finns det ingen större mening med att ha strider där. Detta kan kanske lösas med att om man har aktiverat extrarunda så kommer utmattningen att öka med 2 istället som i dag med 1, emedan slagen fortfarande ökar den med 1.

Så jag ställer mig lite kluven inför förslaget, då slagfältet riskerar att bli övervägande ett "förhandlingsfält", och då kommer mängden varor vara avgörande istället för en kombination mellan stridskraft och varor.
 

Magna

Ny medlem
Nja; själv är jag lite tveksam till att Extrarundan rakt av skall fungera i IPS. Jag skulle naturligtvis tycka det är underbart då man ofta behöver en extra runda för att förhandlingen skall gå ut.

Men det jag funderar på är förhållandet mellan värdet på slag och förhandling i IPS. I dag så ger en förhandling dubbelt än en sammandrabbning (2 istället för 1). Med en extrarunda så finns det ingen större mening med att ha strider där. Detta kan kanske lösas med att om man har aktiverat extrarunda så kommer utmattningen att öka med 2 istället som i dag med 1, emedan slagen fortfarande ökar den med 1.

Så jag ställer mig lite kluven inför förslaget, då slagfältet riskerar att bli övervägande ett "förhandlingsfält", och då kommer mängden varor vara avgörande istället för en kombination mellan stridskraft och varor.
Jag skulle säga att även med extrarunda kommer autostrid vara betydligt snabbare precis som idag. Så jag tror förslaget skulle jämna ut lite mellan strid och förhandling, men inte hela vägen.
 

HekErn

Ny medlem
Tittar man på balansen mellan strid och förhandling i ISF idag så är ISF endast för krigare. Balansen ligger som jag ser normalt runt 10% förhandling och 90% strid. Skulle extrarundan från tavernan även gälla ISF skulle det jämna ut sig men absolut inte slå över till att enbart bli ett förhandlingskrig. Jag tror istället att ISF skulle bli mer intressant för fler typer av spelare än bara dom som satsar på AA/AD%.
 

Fonzo

Medlem
Stödjer förslaget till fullo. Tycker tom att boosten "Extrarunda" bör gälla i alla typer av förhandlingar (jag menar, "Attackboost" gäller ju i alla typer av strider, varför gäller då inte extrarunda överallt?). Allt från uppdragsförhandlingar till ISF och reliker.
 
Topp