• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Bättre marknad

  • Trådstartare DeletedUser1630
  • Start datum

DeletedUser1630

Guest
Hej!

Marknaden kan vara väldigt seg ibland. Det finns för många handelspar och därmed dålig fart på handeln.

Ett förslag är att göra marknaden mer som verklighetens börser där man alltid handlar mot en gemensam valuta. T ex, så skulle man istället för byteshandel kunna köpa och sälja varor med mynt istället. Skulle vara oändligt mycket smidigare och leda till mer fart och konkurrens på marknaden.

Då blir det ju ett traditionellt auktionssystem som många andra spel har...
 

DeletedUser1906

Guest
Beror lite på hur man upplever det. Jag tycker att det är bra fart där jag handlar =) Beror på hur många och vilka man spelar med, samt grannskapet. En del varor går det väldigt trögt med, medans andra går dagligen. Verkar vara lite samma varor som det är brist på. Kanske ett sätt att få en viss efterfrågan. Det finns nog en risk att det kommer bli samma sak även där efter en stund. Det är dessutom väldigt svårt att införa en sådan sak. Samtidigt som det ska bli jämt fördelat, vara/pris.

Jag själv hade gillat möjligheten att på något sätt byta/sälja prylar man har i lagret. Det tenderar att bli väldigt många av vissa =)
 
Topp