• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Attack och försvar

Ambjorn

Medlem
När eventet tar slut för man en försvarsbonus på 20%. Jag behöver lägga till en attackbonus på 30% via värdshuset för strider på kontinentkartan. Fungerar båda två då samtidigt?
Att man inte kan lägga till två attackbonusar framgår. Men när det är en belöning från spelet blir jag lite osäker. Visst det går ju att köpa 10% attack och se först.
 

richie1

Medlem
Ja, båda kan vara aktiva och fungera samtidigt. Men för att ha två bonusar i värdshuset igång samtidigt behöver du betala 50 diamanter .
 

Tixal

Medlem
När eventet tar slut för man en försvarsbonus på 20%. Jag behöver lägga till en attackbonus på 30% via värdshuset för strider på kontinentkartan. Fungerar båda två då samtidigt?
Att man inte kan lägga till två attackbonusar framgår. Men när det är en belöning från spelet blir jag lite osäker. Visst det går ju att köpa 10% attack och se först.
Om man inte har, eller vill undvika att betala, 50 diamanter kan du även kombinera bonusar du köper i Värdshuset med attackbonusar du har på lager.
Jag brukar köpa 20% i Värdshuset och använda 10% eller 20% från mitt lager.
 

Ambjorn

Medlem
Nu blir jag lite osäker för:
1) Jag får 20% försvarsbonus direkt när eventet är slut som aktiveras då per automatik
2) Jag köper 30% attackbonus i Värdshusbutiken
Förstår inte varför det här med 50 diamanter kommer upp då. Men visst kan jag iof betala, men skall ju inte behövas enligt 1 och 2.
 

MatteN

Ny medlem
Eventbonus och värdshusbonus är två olika saker. Båda fungerar samtidigt utan att spendera diamanter, annars vore det ingen bra bonus kan tyckas.
 

Ambjorn

Medlem
Tack ungefär det jag utgår ifrån också men då en del svar tar upp om diamanter så får jag väl börja med att köpa en attackförstärkning på 10% i värdshuset den gäller bara i 30 minuter så ser jag.
 

Tixal

Medlem
Tack ungefär det jag utgår ifrån också men då en del svar tar upp om diamanter så får jag väl börja med att köpa en attackförstärkning på 10% i värdshuset den gäller bara i 30 minuter så ser jag.
Som standard kan aktiverar du en bonus i taget i Värdshuset. Diamanter behövs bara om du vill köpa en till bonus innan den första har löpt ut.

Men tänk på: Om du har köpt 20% attackbonus i Värdshuset och tänker att du betalar de 50 diamanterna och köper en bonus till - så kan du inte köpa en till attackbonus. Om du gör det kommer den aktiva att bytas ut mot den nya du köper.
Så diamanter i Värdshuset ska du bara använda om du behöver aktivera två olika typer av bonusar. T.ex. attackbonus och stadssköld, eller kanske en extra omgång i IE.
 

Ambjorn

Medlem
Jo jag förstår att ni vill ge ett svar som täcker en del annat, vilket är snällt och tacknämligt. Men det var inte det jag frågade om så nu får jag helt enkelt göra så här att när försvarsbonus på 20% kommer efter eventet så köper jag en attackbonus på 10% för att se om det stämmer det jag frågade om.
Enklast hade förstås att varit att svara jag eller nej på min mycket specifika fråga.
 

richie1

Medlem
Jo jag förstår att ni vill ge ett svar som täcker en del annat, vilket är snällt och tacknämligt. Men det var inte det jag frågade om så nu får jag helt enkelt göra så här att när försvarsbonus på 20% kommer efter eventet så köper jag en attackbonus på 10% för att se om det stämmer det jag frågade om.
Enklast hade förstås att varit att svara jag eller nej på min mycket specifika fråga.
Jag tyckte jag gav ett specifikt svar på din fråga. Informationen om diamanter var tänkt som ett förtydligande så att du inte gör av med diamanter i onödan.
 

HultNisse

Medlem
Ja; i vart fall tidigare så har booster legat extra och utanför andra booster. I detta event 20% försvar för attackerande armé.

Därtill så kan du aktivera 10, 20 eller 30% attack eller försvar för attackerande armé.
Därutöver kan du även använda de förbrukningsföremålen som du kanske har i bland dina inventarier med attackbonus (5, 10 och 20)

Vad som man totalt har för tillfället man man se i bonusöversikten vid klick på stadshuset.
 

Ambjorn

Medlem
Försvarsbonusen som man får via uppdrag eller som annan belöning ger ju inte som jag kan se försvar när man attackerar exempelvis på sektorer i kontinentkartan. Däremot för de enheter som man satt som försvar för staden, PVP-arenan mfl. Hur det är med försvarsbonusen man kan köpa i värdshuset vet jag inte har inte köpt just det där.
 

Ambjorn

Medlem
Visst det fungerade precis som några stycken sa. Så min skepsis var helt obefogad. Känns ju skönt på ett sätt att jag fick fel då det blev bättre så här. Tog äntligen en sektor som jag gått bet på i fem tidigare strider. Återstår åtta nu men känns redan bättre.
Får väl be om en liten ursäkt för min halsstarrighet.
 
Topp