• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Arkeologievenemang

voxscientia

Medlem
ArchForumBanner.png

Kära Kungar och Drottningar!


En gammal grav väntar på modiga utforskare. Damma av din spade, pensel och dynamit och var beredd att dyka i djupet av en grav, fylld av rikedomar. Evenemanget börjar torsdagen den 2 maj!

grand_prize_archeology_event.png

Kom ihåg att aktivera undertexter för att se videon med ditt språk!
När Arkeologieventet har börjat så kan du komma åt evenemangsfönstret. Ta din spade och låt oss börja äventyret!

Arkeologievenemanget introducerar ett helt nytt sätt att samla fantastiska och unika priser. Syftet med spelet är att locka fram din inre äventyrslust och borsta av sand från graven för att upptäcka värdefulla skatter, såsom vaser, Gyllene gudabildar, och ännu fler verktyg som andra upptäckare lämnat för att hjälpa dig på vägen.

NewEventWindowBeta.png

Slutför uppdrag för att få skriftrullar. Det finns totalt 60 uppdrag. 39 kommer att finnas tillgänglig omedelbart och sedan kommer ytterligare 21 att släppas ett om dagen. Använd dessa skriftrullar för att köpa verktyg för att hjälpa dig att rensa graven. Du kan också köpa ytterligare skriftrullar för Diamanter om du behöver fler!

När du öppnar evenemangsfönstret ser du grottans utformning - redo för dig att utforska. Använd de olika verktygen som finns tillgängliga för att rensa sand från plattor och ta dig vidare in i graven.

Kolla in den korta animationen nedan för att se vad varje verktyg gör:

ToolAnimation.gif

35px_archeology_tool_brush_without_shadow.png
Pensel - Använd penseln för att ta bort sand från enskilda plattor. Penseln kan endast användas på sandplattor, och endast frigöra en platta åt gången.
35px_archeology_tool_shovel_without_shadow.png
Spade - Använd spaden för att ta bort all sand på en hel kolumn! Om det finns en stenplatta ivägen kommer den att blockera spaden.
35px_archeology_tool_dynamite_without_shadow.png
Dynamit - Använd dynamit på en tom platta för att ta bort all sand från intilliggande plattor. Kom ihåg, stenplattor kan inte tas bort alls!

Tool%20Shop.png

För att få verktyg måste du använda dig av de skriftrullar som du fått från eventuppdrag. I verktygsbutiken kan du antingen köpa paket till rabatt eller ett enstaka verktyg!​

grand_prize_archeology_event.png

Använd verktygen till ditt förfogande för att rensa sand från plattorna för att avslöja begravda skatter. Men du kan inte rensa stenplattor - så du måste se till att du planerar att använda verktygen på bästa sätt! Allt eftersom du borstar rent plattor, så kommer du att ha en chans att avslöja en vas, verktyg (borstar, spadar och dynamit) eller en Gyllene gudabild för att hjälpa dig med dina framsteg. Håll musen över vaserna för att ta reda på vad som döljer sig i var och en. När du väl har valt en, borsta bort sanden och klicka på den för att få ditt pris. Var försiktig! Se till att du inte går djupare in i tunneln innan du hämtat ditt pris. När du gått för långt, in i graven går det inte ta sig tillbaka, och du kommer att förlora den belöningen.

När du når 20 Gyllene gudabilder får du Storpriset som visas längst upp i fönstret. Du kan också hitta borstar, spadar och dynamit, dolda efter vägen för att hjälpa dig att upptäcka ännu fler belöningar!

grand_prize_archeology_event.png

Arkeologieventet ger dig chansen att vinna en hel del priser, däribland några helt nya belöningar.

Världsutställningen
I din strävan att bli en världsberömd arkeolog behöver du någonstans att visa dina fynd för världen. Vad är bättre sätt än att hålla en utställning på Världsutställningen? Världsutställningen är en uppgraderbar 6x4 byggnad med 10 nivåer att låsa upp. På nivå 10 producerar byggnaden mynt, och ger befolkning samt ger varor och forskningspoäng när den blir motiverad.

400px_R_SS_MultiAge_ArcheologyBonus19j.png


Världsutställningen, och dess uppgraderingskit kan fås som Storpriser och som belöningar för milstolpar i eventuppdragen. För att vinna Storpriset måste du samla 20 Gyllene gudabilder. Gyllene gudabilder är en speciell belöning som du får för att hjälpa dig närmare specialpriset. När du når 20 Gyllene gudabilderfår du Storpriset som visas längst upp i fönstret.

grand_prize_archeology_event.png

Du kommer också att kunna låsa upp två unika profilbilder i Arkeologievenemanget:

ArchAvatars.png

Modiga utforskare kan också hitta profilbilder från tidigare eventet på väg genom grottan!

Sist men inte minst, så kommer du att kunna hitta en annan vacker unik byggnad till din stad som ett av Dagens special-priser. Karusellen är en 3x3 kulturbyggnad som ger en permanent 8% försvarsboost till din stad:

400px_A_A_MultiAge_ArcheologyBonus19-9.gif


Som vanligt, din feedback är väldigt viktig för oss, så kommentera gärna nedan.

Hälsningar,
Ditt Forge of Empires Team!
 

DeletedUser1408

Guest
Mycket bra event! Bra balans mellan strategi och tur!
 

DeletedUser1339

Guest
Tyvärr har 95 % av alla jag har kontakt med bara lyckats nå Nivå 8 på Världsutställningen. Alla är överens om att det skulle bli orimligt dyrt att fixa de två sista uppgraderingarna. Men, för all del är Nivå 8 inte dälig för sin storlek. jag gillar bara tanken på att de flesta ska få "full pott" genom att utföra hela Eventet ? Gillade Extrabyggnaden, Karusellen, men antar att det var den som sänkte de flestas chanser på att få ihop hela Världsutställningen ?
 

DeletedUser2038

Guest
Bästa eventet hittills!
Äntligen ett mini-game med riktig utmaning och inte bara "sparka boll - hoppa groda"
 

DeletedUser1408

Guest
Tyvärr har 95 % av alla jag har kontakt med bara lyckats nå Nivå 8 på Världsutställningen. Alla är överens om att det skulle bli orimligt dyrt att fixa de två sista uppgraderingarna. Men, för all del är Nivå 8 inte dälig för sin storlek. jag gillar bara tanken på att de flesta ska få "full pott" genom att utföra hela Eventet ? Gillade Extrabyggnaden, Karusellen, men antar att det var den som sänkte de flestas chanser på att få ihop hela Världsutställningen ?

Ja, satsade man på att plocka maximalt antal vaser blev det svårare att nå nivå 10. Jag nådde nivå 10 på bägge servrarna jag är aktiv på, samt ytterligare 2 resp. 3 "storpris" via idoler, men jag fokuserade 100% på guldidolerna.
Men jag tycker det är så det ska vara, man får göra ett val att försöka jaga dagliga priser eller fokusera på storpriset. Jag fick ju istället säkerligen färre dagliga priser än dom som körde mer vaser :)
 
Topp