• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Arkeologi 2020

voxscientia

Medlem
ZeppelinLogo3.png
Kära kungar och drottningar!

Åter igen följer vi med våra orädda utforskare på deras nästa äventyr in i en ny grotta. Damma av din Spade, Borste och Dynamit och häng med in i ännu en resa in i en grotta fylld med skatter. Kolla in vår video nedan för en översikt över vad som komma skall!


Arkeologievenemanget återvänder till era städer den 5:e maj och pågår tills den 25:e maj 2020.

Så snart Arkeologievenemanget har börjat kan du öppna evenemangsfönstret.

Precis som förra året måste du locka fram din inre upptäcksresande, och rensa sand från grottan för att hitta fina belöningar såsom vaser, Gyllene gudabilder, och till och med verktyg som andra upptäcksresande hade lämnat. Slutför uppdrag för att samla Skriftrullar. Det finns total 60 uppdrag. 39 kommer att vara tillgängliga direkt, och sedan kommer ytterligare 21 att släppas ett om dagen. Använd Skriftrullarna för att köpa verktyg för att hjälpa dig att ta dig längre in i grottan. Du kan köpa fler Skriftrullar för Diamanter om du behöver några!

Arch20BetaOverviewv2.png

När du öppnar evenemangsfönstret ser du grottan framför dig. Du kan använda olika verktyg för att rensa bort sand från rutor och ta dig längre in i grottan.

ToolsArchInstructions3.png

Använd de verktyg du har för att rensa sand från rutor och frilägg gömda skatter. Du kan inte rensa bort stenrutor, så se till att planera i förväg så att du använder dina verktyg så effektivt som möjligt. Du kan hitta vaser, fler verktyg (Penslar, Spadar och Dynamit) som hjälper dig på vägen, eller eftertraktade Gyllene gudabilder. Håll muspekaren över vaserna för att se vad de kan innehålla. När du frilagt en belöning helt och hållet, klicka på den för att samla i priset. Se till att rensa bort sanden från alla belöningar du vill ha innan du tar dig för långt in i grottan - annars försvinner de!

När du når 20 Gyllene gudabilder får du Storpriset som du ser i övre delen av evenemangsfönstret.

ClayTablets2.png

Allt eftersom du tar dig längre in i grottan kommer du att lägga märke till något annorlunda. Du kan hitta lertavlor. Varje lertavla du hittar ger dig möjligheten att påbörja en uppdragsserie som ger en speciell belöning. Dessa uppdrag räknas inte mot uppdragsräknaren för Evenemangsuppdragsserien. Om du slutför varje lertavla får du Historiker-belöningen. Det betyder också att du kan ha flera uppdrag aktiva samtidigt.

ArchLibraryGuide3.png

Du kan vinna en hel rad olika belöningar i Arkeologievenemanget, däribland ett par nya.

NewR_SS_MultiAge_ArcheologyBonus20k.png
Årets storpris är det fantastiska Luftskeppet, en uppgraderingsbar 7x3 byggnad med 11 nivåer.På nivå 11 (bilden) ger denna byggnad:
  • Mynt
  • Befolkning,
  • Om motiverad
    • Resurser
    • Forskningspoäng
    • Varor
    • Varor till Imperieskattkammaren
NewA_SS_MultiAge_ArcheologyBonus20.png
Klotfontänen är en 3x3 kulturbyggnad. Du kan få denna vackra byggnad som Dagens specialpris vissa dagar under evenemanget.Klotfontänen ger:
  • Lycka
  • Attackboost för din försvarande armé
  • Försvarsboost för din försvarande armé
  • Resursboost

Du kan också låsa upp några unika porträttbilder om du slutför uppdragsserien:

Avatars%20-%202.png

Och sist men inte minst, kan ni upptäcksresande hitta profilbilder från gamla evenemang begravda i grottan!

Dela gärna med er av er feedback nedan!

Vänligen,

Ert Forge of Empires-team
 

DeletedUser1339

Guest
När får man belöningen för att ha klarat alla lertavlorna ?
 

RosCool

Ny medlem
Jag ska beordra alla trumslagare och fanvakter jag fått i detta event till att vakta alla segertorn jag fick från förra eventet. Det kommer att bli en lång allé med segertorn och en ståtlig armé som marscherar runt.
 

DeletedUser2114

Guest
Jag ska beordra alla trumslagare och fanvakter jag fått i detta event till att vakta alla segertorn jag fick från förra eventet. Det kommer att bli en lång allé med segertorn och en ståtlig armé som marscherar runt.
Ja men idag har du turen att få uppdateringar till dina segertorn , blir urtjusigt det , alltså Inno har sålt sin själ till Jävulen när dom har såna värdelösa priser - dom sitter säkert och klappar sig på axeln och säger vilka kanonpriser vi ger spelarna - blä*
 

RosCool

Ny medlem
Ja men idag har du turen att få uppdateringar till dina segertorn , blir urtjusigt det , alltså Inno har sålt sin själ till Jävulen när dom har såna värdelösa priser - dom sitter säkert och klappar sig på axeln och säger vilka kanonpriser vi ger spelarna - blä*

Yes jag har sparat alla mina rullar till idag. Men om det blir lite fler trumslagare så går det också bra, för då blir armén bara ståtligare. :p
 

DeletedUser2114

Guest
Yes jag har sparat alla mina rullar till idag. Men om det blir lite fler trumslagare så går det också bra, för då blir armén bara ståtligare. :p
Kan inget annat än hålla med dig - ska kolla in din stad sen när du har byggt upp det så där ståtligt och tindra med ögonen av avundsjuka och viljan att med vilja göra så men med Innos hjälp så lär det vara snabbt avklarat plus alla suveräna sakerna som solgudens port och det uråldriga ansiktet ( måste vara självporträtt av dom som gör spelet )
 

Rox Berserker

Ny medlem
Jaha då har snart 1,5 månaders planering gått åt skogen. Hur Inno kan ändra från beta till den riktiga och ta bort schackmattorget det förstår jag inte. Om man dessutom inte tror att folk blir skitsura när man gör det så förstår Inno ingenting om vad det innebär att ha nöjda kunder.
 

DeletedUser2114

Guest
Jaha då har snart 1,5 månaders planering gått åt skogen. Hur Inno kan ändra från beta till den riktiga och ta bort schackmattorget det förstår jag inte. Om man dessutom inte tror att folk blir skitsura när man gör det så förstår Inno ingenting om vad det innebär att ha nöjda kunder.
troligtvis för att locka folk att köpa dias i början - Inno är tidernas största bluff inom spelvärlden och folk köper deras lockelser med saker som ger dias , nä dom lär nog tappa många spelare som gör event efter detta men man kan inte ha för stora krav på att Innos ska kunna tänka då lär man ha en fungerande hjärna med och det kan man inte anklaga Innos spelutvecklare att dom har
 

Rox Berserker

Ny medlem
F örst vill jag tacka för ett utmärkt spel!
Y tterligare förbättringar behövs inte!

F ortsätt bara på samma sätt!
A ntalet nöjda kunder bara ökar!
N u ser jag framemot nästa event!
 
Topp