• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Användande av fp paket

  • Trådstartare DeletedUser1762
  • Start datum

DeletedUser1762

Guest
Nu har vi kommit så långt i spelet, och många börjar få upp sina arkar, att bytena blir högre och högre. Att man då fortfarande endast kan byta 10 fp åt gången tar eoner av tid. Om jag t ex ska byta 1000fp på ett bräde, så kan jag endast använda ett fp paket, leverera det och sen gå tillbaka och upprepa proceduren 99 ggr till. Det är dags att överse detta av spelutvecklarna, för detta är för fler och fler spelare lika tidskrävande som det var förut att motivera/polera och det justerades till allas bästa. Finns flera sätt att lösa det på, men rent programmerings tekniskt så skulle det absolut enklaste i ett första skede vara att släppa spärren på endast 1x10fp paket. Sedan finns det flera bättre alternativ t ex att man får skriva in hur många paket man vill använda, så man på ett bräde skulle kunna lägga in t ex 1000fp.

Stort tack på förhand!
Bullseye22xx
 

DeletedUser1871

Guest
Håller absolut med om att det behövs bättre lösningar!
Det har föreslagits i förslagstrådarna att släppa större fp-paket, på 50/100fp eller att införa ett sätt att skriva in hur många fp man vill lägga.
Tills vidare kan det dock vara värt att spela på mobilen när du ska göra storbyggen, då du kan använda betydligt fler paket i taget, upp till 100fp åtminstone, kanske mer än så?
 

DeletedUser1884

Guest
Håller absolut med om att det behövs bättre lösningar!
Det har föreslagits i förslagstrådarna att släppa större fp-paket, på 50/100fp eller att införa ett sätt att skriva in hur många fp man vill lägga.
Tills vidare kan det dock vara värt att spela på mobilen när du ska göra storbyggen, då du kan använda betydligt fler paket i taget, upp till 100fp åtminstone, kanske mer än så?

du kan lägga upp till 109 i mobilen men även via dator. då 109 är max du kan mata in i mätaren
 

DeletedUser1019

Guest
Jag tror även att det går att gå in via inventarielistan och därigenom "fylla upp" med 109 fp i mätaren för att sedan gå till MB och slänga in en klump. Annars funkar det även bra på mobilen som Tryppson den hårde skriver här ovan.
 
Topp