• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Antikhandlaren

voxscientia

Medlem
AD3.png

AntiquesDealer.png


Första, andra, tredje. Såld! Antikhandlaren är här!
Vad är Antikhandlaren??
Antikhandlaren är en helt ny funktion i Forge of Empires där målet är att hjälpa spelare bli av med gamla saker i inventariet som bara samlar damm! Antikhandlaren älskar att samla på gamla historiska artefakter, och betalar gärna en bra slant för sällsynta fynd!

Precis som med Vännernas Värdshus så är det bara en ruin om den inte är upplåst. Det gör du genom att forska fram Ekonomi i Forskningsträdet (Tidig Medeltid). När du har låst upp kommer du se en samling tält i utkanten av din stad, nära Vännernas Värdshus, det är där Antikhandlaren och hans Auktionshus håller till. Vår speldesigner, Kurt, förklarar den nya funktionen i vår senaste video, kolla in den:

Byt in dina oönskade saker!

Välj oönskade föremål från inventariet och erbjud dem till Antikhandlaren i utbyte mot Samlarmynt som du kan använda i hans butik. Mer värdefulla föremål ger dig chans att få sällsynta och åtråvärda Juveler. Du kan öka förtjänsten av din byteshandel genom att förlänga tiden för förhandlingen, eller acceptera en lägre utbetalning för en snabba affär! Välj mellan 2, 8 eller 24 timmar för att genomföra förhandlingen. Du kan boosta utbytet genom att satsa lite diamanter!

HandIconNew.png
För att starta en förhandling, klicka på Antikhandlarens tält, klicka sedan på hand-ikonen på höger sida.


Klicka på plus-tecknet för att välja ett föremål du vill sälja, från inventariet. Fler platser kan låsas upp, så ju mer du använder funktionen, desto effektivare blir din byteshandel!​

Barter2.gif

När du har valt föremålen du vill sälja, så väljer du förhandlingstid, och klickar på Förhandla. Det beräknade värdet i Samlarmynt och Juveler visas på höger sida i fönstret innan du startar din byteshandel. Så snart handeln startar kommer föremålen tas bort från inventariet. Om du ångrar dig, så kan du klicka på ångra ända fram tills tiden går ut! Om du ångrar dig så kommer dina föremål att läggas tillbaka i inventariet, så du behöver inte vara orolig att förlora något (förutom tid)! Om du vill slutföra byteshandeln på en gång så kan du göra det med hjälp av Diamanter!

antique_trade_coins_1_small.png
Samlarmynt - en valuta du kan tjäna från byteshandel med Antikhandlaren. Dessa mynt kan användas för att köpa föremål i Antikhandlarens butik, eller till med lägga bud i en av hans exklusiva auktioner! Samlarmynt kan köpas för Diamanter.

reward_icon_gemstones_small.png
Juveler - en valuta du kan tjäna från byteshandel med Antikhandlaren av mer värdefulla och sällsynta föremål. Juvelerna kan sedan användas vid köp i hans butik. Juveler kan inte användas i auktioner, och kan inte köpas för Diamanter.

När en byteshandel pågår visas en timer på Antikhandlaren i din stad. Vilket hjälper dig att hålla ett öga på handeln! Så fort byteshandeln är klar, klicka på Antikhandlaren och sedan på insamlings-knappen för att få dina handlarmynt och ädelstenar!

Till sist, i inventariet kommer du att märka att knappen för radera är utbytt mot en knapp som tar dig direkt till Antikhandlaren. Det säkerställer att du inte råkar radera värdefulla föremål som du istället kan byta in. Självklart kommer radera-knappen att vara kvar för de föremål som inte kan bytas ut hos Antikhandlaren. Som t.ex. Forskningspoäng-paket eller Fragment!

Skynda att fynda!
Ok, så du har bytt ut det gamla dammiga Uråldriga Ansiktet och fått några Samlarmynt, sen då?! Antikhandlaren har ett erbjudande till dig. Klicka på hans byggnad i din stad och se vad han har att erbjuda. Vissa föremål kan köpas med bara Samlarmynt, medan andra mer värdefulla föremål kräver Juveler också. Ser du inget du gillar? Butiken uppdateras regelbundet, så glöm inte att komma tillbaka så du inte missar någon favorit! Om du är ute efter något speciellt, så kan du uppdatera utbudet direkt själv genom att spendera lite Diamanter.
AntShop.png

Men hur gör du om du ser något du verkligen vill ha, men inte har tillräckligt med Samlarmynt? Ingen fara, du kan köpa fler Samlarmynt för Diamanter. Men, Juveler kan bara fås genom att skiljas från dina sällsynta föremål i inventariet med byteshandel, och kan inte köpas för Diamanter.

Såld till högstbjudande!
Antikhandlaren, som expert på antikviteter, erbjuder dig också möjligheten att vinna spännande, såväl som exklusiva, föremål genom att bjuda i hans auktioner. Bud kan endast läggas med Samlarmynt, och du bjuder mot andra spelare! Om någon bjuder över dig får du tillbaka dina Samlarmynt, så du kan använda dem i nästa auktion eller köpa andra föremål om du tycker att budet är för högt. Spelaren med högsta budet i auktionen vinner föremålet. Om du lägger ett bud när det är mindre än 30 sekunder kvar, kommer timern att ställas tillbaka till 30 sekunder för att ge andra chans att lägga ett bättre bud. Så tänk på att hänga med till sista sekund om du vill bli vinnaren!
AntiquesAuction.png

Så vad väntar du på?! Antikhandlaren är aktiv nu! Stick iväg och skaffa dig några coola nya föremål!

Tack!

Ditt Forge of Empires Team
 

Malina

Aktiv medlem
Hur lång tid varar en auktion? Är det alltid 4 timmar? Varför började då min senaste räkna ner från exakt 1:39:10? Vad har jag missat? :)
(Jag räknar inte in de 30 sek som ev läggs på i slutet)
 

Tixal

Medlem
Hur lång tid varar en auktion? Är det alltid 4 timmar? Varför började då min senaste räkna ner från exakt 1:39:10? Vad har jag missat? :)
(Jag räknar inte in de 30 sek som ev läggs på i slutet)
Ja, det är 4 timmar. Timern startar så fort du klickar på byggnaden. Kan det vara så att du öppnat för att sälja något och inte tänkt på auktionen?
 

Malina

Aktiv medlem
Ja, det är 4 timmar. Timern startar så fort du klickar på byggnaden. Kan det vara så att du öppnat för att sälja något och inte tänkt på auktionen?

Jag satt och stirrade på timern medans paustiden tickade ner.. och så dök nästa auktionsföremål upp och timern började räkna ner från exakt 1:39:10.
Det är dessutom fler som säger att de aldrig får några över 2 timmar. Så, vad missar jag? Ska man räkna in paustiden på nåt sätt? Och nåt mer kanske?
 

Tixal

Medlem
Jag satt och stirrade på timern medans paustiden tickade ner.. och så dök nästa auktionsföremål upp och timern började räkna ner från exakt 1:39:10.
Det är dessutom fler som säger att de aldrig får några över 2 timmar. Så, vad missar jag? Ska man räkna in paustiden på nåt sätt? Och nåt mer kanske?
Intressant! Ska höra mig för vad som gäller. Om det kanske är annat än 4 timmar i vissa situationer. Eller en bugg... :)
 

DeletedUser2354

Guest
2 gånger har jag stannat uppe för att lägga bud på en uppgradering till min piratbåt och blivit så snopen.. samma sak 2 gånger. Bud krig i slutet men efter ett par omgångar ser de ut som att ingen bjuder över mig och timern går ut. Sen e de någon annan som vinner och jag står utan fast mitt namn va de sista jag såg...? Är de något jag missar eller e de en bugg för jag blir så iriterad när man dessutom stannat uppe på natten för att få den himla båten..
Har detta hänt någon annan??
 

klarre

Medlem
2 gånger har jag stannat uppe för att lägga bud på en uppgradering till min piratbåt och blivit så snopen.. samma sak 2 gånger. Bud krig i slutet men efter ett par omgångar ser de ut som att ingen bjuder över mig och timern går ut. Sen e de någon annan som vinner och jag står utan fast mitt namn va de sista jag såg...? Är de något jag missar eller e de en bugg för jag blir så iriterad när man dessutom stannat uppe på natten för att få den himla båten..
Har detta hänt någon annan??
Tyvärr så är detta förknippat med att man har problem med internetuppkopplingen. Jag har förlorat auktioner på detta sätt när jag haft problem med uppkopplingen men aldrig annars. Det är rätt störigt men vet inte riktigt vad man kan göra åt det :(
 
Topp