• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Återkommande uppdrag

  • Trådstartare DeletedUser1033
  • Start datum

DeletedUser1033

Guest
Jag har sett samma återkommande uppdrag sedan Industrieran och jag är ganska trött på dem en bit in i Framtiden. Det är lite tröttande med samma sjunkna stad, samma icke presenter och samma önskan om att Fnorda bättre. Lite mer variation mellan åldrarna önskas, tack! G.
 

DeletedUser2066

Guest
Skulle vara trevlig om man kunde bocka av återkommande uppdrag som man inte vill ha. Samt en lista på uppdrag som man tagit bort om man skulle vilja aktivera dem igen.
 

DeletedUser2066

Guest
Skulle även vara intressant att kunna ha fler än tre uppdrag igång samtidigt. 1 till 2 valfria uppdrag till utöver de nuvarande 2 valfria samt 1 story uppdrag
 
Hej, Är nyreggad på forumet och tänkte se om det går att få till lite förändringar genom att ta upp dem i detta forum. försöka duger ( men att denna tråd är skapad 2015 och inte mycket har hänt mycket med frågan sedan dess känns kanske inte helt lovande ;) Men försöka duger :) jag har läst (men knappt förstått) hur man sa skriva sin ide med mindmap etc.. Ett exempel på hur ett önskemål ska skrivas för att ha chans att gå igenom skulle underlätta. tills skriver jag bara hur jag tänkt.

Jag gillar att köra de återkommande uppdragen då det är ett snabbt och smidigt sätt att vinna varor, ritningar fp mm. Vet inte hur uppskattat det är hos er andra men det borde vara uppskattat. i synnerhet i kombination med Chateau Frontenac som ökar vinsterna. :)

Som tidigare medlemmar har nämnt vore det bra om man kan komma till önskat uppdrag enklare utan att behöva bläddra igenom 5-6 uppdrag man inte vill göra bara för att komma tillbaks till ett lika dant uppdrag som man slutförde. Ett förslag kan vara att man markera uppdrag man inte vill se igen.

Men ett sätt som jag tror är enklare är att när man slutfört ett återkommande uppdrag så börjar man om på samma uppdrag igen. I mitt fall så vill jag kanske köra Intefödelsedag-uppdraget på repeat. Istället för att göra omaket att bläddra förbi 5 uppdrag skulle spelet kunna börja om på samma återkommande uppdrag. jag kan fortfarande bläddra vidare för att välja något annat, men chansen att jag vill köra om samma uppdrag flera gånger i rad tror jag är troligare än att jag vill köra nya typer av uppdrag.

Jag tror att det skulle vara ganska enkelt för spelutvecklarna att lägga in att "om återkommande uppdrag avklarat - fortsätt på samma uppdrag" jämfört med att ha kolla på spelares olika val för blockade uppdrag?
 

Tixal

Medlem
Vad krävs för att skicka in denna ide till spelutvecklarna? eller på svar att det inte är aktuellt att genomföra?
Det krävs inte mer än att skriva här! :)
Men som du också skriver så är denna tråd påbörjad för länge sedan och notiser för den kanske inte är aktiva längre.
Jag kommer ta ditt önskemål vidare.
 
Topp