• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Sökresultat

  1. Synpunkt Vad tycker du om Vintereventet?

    Det får gärna vara färre event och längre tid emellan. Men när det väl är event skall det väl inte vara tråkigt? Vad är poängen med det? Om man inte orkar är det ju bara att skippa det? Det är inget tvång eller bindande kontrakt man har
  2. Synpunkt Vad tycker du om Vintereventet?

    Så du ger det full pott för att det är bra byggnader? Tycker inte de är nämnvärt bättre än de senaste vi haft. Snarare skulle jag säga att pyramiden är svagare än tidigare t.ex Egeiska, Höstvingård eller Solpalatset. Visst är uppgraderingen till chokladen bra. Men eventet som helhet är...
  3. Synpunkt Vad tycker du om Vintereventet?

    Finns i stort sett ingenting man själv styr över i detta event. Allting är RNG. - Incidenter är enbart slump och det skiljer sig enormt. I A har jag hittat nästan 400 stjärnor, i C 70. Vi snackar 30-35 fler öppningar av paket. - Antalet stickor är även det ren slump - Nycklar är även det...
  4. Förslag Låt oss köpa fler än 10 fp åt gången

    Otroligt märkligt att man inte väljer att göra något åt det då. Måste vara en tämligen simpel sak relativt till andra önskemål. Förstår inte vad det gynnar inno att vi inte kan använda våra mynt som bara läggs på hög
  5. Förslag Låt oss köpa fler än 10 fp åt gången

    Jag tror inte jag är ensam om att ha en enormt stor myntsamling i spelet. Just nu sitter jag på 65 miljarder. Det enda vettiga man kan göra med dessa mynt är att köpa FP. Men den processen är fruktansvärt långsam då man enbart kan köpa 10 st åt gången. Det här spelet behöver verkligen inte mer...
  6. Uppdatering Uppdatering 1.271 - 2023-12-05

    Spelet är mycket oanvändarvänligt tyvärr. Allt kräver mer klick än det borde göra. Varför kan man t.ex inte bygga flera av samma byggnad utan att behöva gå tillbaka in i menyer varje gång? Varför kan man inte använda alla "myntbonus" samtidigt med ett par klick när man har flera hundra av dom i...
  7. Den dagliga utmaningen

    Det hade ju inte varit en utmaning om det bara var lätta uppgifter :) Utmaningarna kommer ju tillbaka varje dag, så det är inte hela världen om man inte klarar en av dom
  8. Nyhet Motståndarens utmaning

    Jag tror inte tanken är att den dyker upp vid varje IE. Gissar att nästa gång är vid vildmarkseventet. Hade ju varit väldigt märkligt om man fick ett nytt tempel varje vecka
  9. Nyhet Motståndarens utmaning

    Det är ju precis motsatsen till "jag jag jag". Du missförstår fullständigt (medvetet?) Det här är superenkla belöningar för min egen del, men de som är nya tror jag får stora problem att ha plats/hinna skörda/hinna spela igenom IE etc. Vilken ny/mindre spelare har medaljer/styrka som krävs för...
  10. Mass-självhjälpkit

    Men hallå, vintereventet börjar imorgon. Där har du utmärkta byggnader för just detta. Se till att spela eventet väl eller köp eventpasset så får du nog en bra mängd av dessa
  11. Nyhet Motståndarens utmaning

    Jag håller inte med. Att klara IE nivå 5 är något man kämpat sig till genom att förstärka sina blåa stats. Det enda detta bidrar med är att öka inflationen av FP etc. Sen tror jag de nya eller mindre spelarna kommer slita väldigt mycket att ens klara av det. Känns mer gjort att erfarna spelare...
  12. Nyhet Motståndarens utmaning

    Jahapp, där var alla 32 uppdrag klarade. C.a 1 timme. Och man fick fler belöningar än man får på månader av spel i IE nivå 5....
  13. Nyhet Motståndarens utmaning

    Frågan är; Kan man plöja igenom hela IE och slippa uppdragen relaterat till den? Det funkar ju så annars. Tycker man urholkar hela nivå 5 med dessa uppdrag. Jag antar att detta är ett sätt för att folk skall skynda sig igenom IE och betala medaljer/dia
  14. Imperieranking

    Det är ett jäkla skämt att det faktiskt är bättre att vinna en omgång, och sen lägga sig och komma 5a (få -25 LP) och hamna i den svagare ligan igen för att upprepa detta. Då har man 9000 fragment. Kommer man tvåa varje gång i Dia A så når man endast 6000 och alltså inte ens nivå 1 av tornet
  15. Nyhet Motståndarens utmaning

    Ja eftersom det står 21/11 i första inlägget så är det väldigt otydligt :) Den gick ju igång idag men var uppenbart något som blev fel
  16. Nyhet Motståndarens utmaning

    Den var uppe ett tag men var nog fel för det var vildmarksmynt som belöning
  17. Nyhet Motståndarens utmaning

    Jaha, så nu betyder inte IE nivå 5 speciellt mycket längre? Då man istället för 50 fragment i veckan nu kan få ett fullt tempel direkt på 32 uppdrag. Hur ofta kommer dessa dyka upp? Och varför envisas med dessa kit som absolut ingen vill ha, som bara fyller upp lagret?
  18. Synpunkt Halloween - Vad tycker du?

    700 tänder per omgång är väldigt mycket. Känns som att du byter kort för mycket eller köper fel kort och måste köpa liv? Inte alls förvånad att det är mindre deltagande. De verkar som de flesta vill ha enkla event där turen, tid och diamanter avgör. För min del tycker jag det är roligare att...
  19. Information Vi svarar på era synpunkter om Imperieslagfältet

    Rankingsystemet blir ju ett skämt tyvärr. Vi har mött det starkaste laget alla gånger medans andra sämre imp har sluppit och således har dom hamnat före oss och även fått bättre belöningar. På vilket sätt är det en bra ur tävlingsaspekt? Alla skall få vinna? Varför inte köra divisioner istället...
  20. Synpunkt Halloween - Vad tycker du?

    Bästa eventspelet ni haft. Tar inte lång tid alls. 15-20 min om dagen räcker. Lagom mycket tänkande och planering. Så skönt att inte bara ha hjärndöda klick-event eller horribla st-patricks där man måste följa med alla dygnets tider. Sjukt generöst event där man får otaliga Dagliga specialer...
Topp