• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Sökresultat

  1. Rättvisa strider BG och GVG

    Men det beräknas på individ och slås ut på alla.
  2. Rättvisa strider BG och GVG

    Alla har INTE samma chans i detta systemet. Jag kan åter bara hänvisa till hur IE fungerar. Där har alla imperier samma chans. Och om alla satsade helhjärtat på detta så skulle det bara finnas ett fåtal imperier kvar eftersom alla vill gå med i stora imperier, hur kul blir det i slutändan?
  3. Rättvisa strider BG och GVG

    Hur kan de missgynnas om det är på lika villkor????
  4. Rättvisa strider BG och GVG

    Enda helt rättvisa sättet är ju att basera det på individ. Sen tycker ju (uppenbarligen) inte alla att det är bra. Det vanligaste argumentet är ju att det finns många som inte strider i ett stort imperie. Men det handlar ju inte om rättvisa. Det handlar ju om hur man vill utforma sitt imperie...
  5. Rättvisa strider BG och GVG

    Frågan är, VARFÖR ska man ge fördelar till stora imperier? Är de viktigare än andra?
  6. Rättvisa strider BG och GVG

    Som jag förstår det så baseras ligaplacering enbart på hur du presterar i omgången, om du placerar dig i topp så levlar du upp om du hamnar i mitten ligger du kvar om du ligger i botten åker du ner. Det är ju sant att antalet strider ökar med liga men det blir ju fortfarande lika orättvist eller...
  7. Rättvisa strider BG och GVG

    Förstår inte riktigt din logik. På vilket sätt blir det rättvist när du tex bygger ark? Det kan väl alla i stora imperier med göra?? Jag förstår inte heller varför du ska dra in andra servrar? Det kan man ju visst göra men jag anser det räcker med den servern man spelar på och om nu striderna...
  8. Rättvisa strider BG och GVG

    Vi har diskuterat detta i imperiet och rimligt kan var att ha en nedre gräns om kanske 5 för att det inte ska bli massa enmansimperier. Som det är nu så uppmuntras bara stora imperier att strida och att växa sig större och större. Hur stort är det rimligt att imperier ska vara? Är det bättre att...
  9. Rättvisa strider BG och GVG

    Men anser du inte att det är upp till var imperie vad de vill satsa på och vilka krav de ställer på sina medlemmar? Det har ju varit jättevanligt att man ställer krav på antal banor i IE, vad skulle göra skillnad i BG eller GVG? Om du vill strida hårt i bg och satsa på det så får du ju söka dig...
  10. Rättvisa strider BG och GVG

    Absolut är det två helt olika saker precis som jag försökt säga. Att ställa eventuella krav på medlemmarna är ju upp till var imperie. Men när dessa krav är ställda så måste man kunna ha samma förutsättningar oavsett imperiets storlek. Kan tillägga att det har diskuterats en del kring detta och...
  11. Rättvisa strider BG och GVG

    Men rättvisan blir precis det samma för ett stort som ett litet imperie. Det handlar ju återigen vilka krav imperiet ställer på medlemmarna. Det är ju väldigt vanligt att man ställer krav på antal strider i IE, liknande krav kan säkert gälla för BG i en del imperie. Men bara för att imperiet är...
  12. Rättvisa strider BG och GVG

    För att förtydliga så menar jag inte att varje medlem ska göra ett antal strider (vilket dock hade varit intressant det med) utan att totala antalet strider baseras på totala antalet medlemmar?! Tex 10 medlemmar 100 strider, 20 medlemmar 200 strider etc.
  13. Rättvisa strider BG och GVG

    1. Det blir precis samma rättvisa oavsett antal medlemmar om man har ett antal strider på medlem. Om man har ett imperie med fem medle när men bara 3 kör bg så blir det 60 procent aktiva. Om du har ett imperie med 50 medlemmar och 30 kör bg så har du samma statistik. Sent det junupp till var...
  14. Rättvisa strider BG och GVG

    Som jag förstår det råder det ingen som helst rättvisa i striderna för BG (och GVG). Det vill säga att det krävs lika många strider att ta över ett område för imperiet oavsett storlek. Om ett imperium på 5 medlemmar möter ett imperium på 50 medlemmar är vilkoren de samma för vinst vilket gör en...
Topp