• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Sökresultat

  1. Tixal

    Resurs Rusch paket gälla för alla produktionsbyggnader?

    Bra förslag. Håller med - till största delen. :-) För om jag inte lägger upp dem hos AD så använder jag dem till eventen för att skynda på produktioner. Där brukar det gå åt en hel del ibland :)
  2. Tixal

    Synpunkt Jobbiga annonser på Mobiler

    Finns ju info om nästa steg i testerna... https://forum.se.forgeofempires.com/index.php?threads/n%C3%A4sta-fas-f%C3%B6r-videoannonser-i-mobilapp.2916/
  3. Tixal

    Synpunkt Hjälper man spelare som har för bråttom?

    Jag skulle absolut hjälpa, om någon behöver. Skulle inte tveka alls. Alla har vi varit nybörjare och fattat noll... :D Men det är lite svårt att kliva in och säga "Varför har du inga MBs"? Det kan säkert bero okunskap i många fall, men man vet ju inte... kanske finns en anledning? Menar bara...
  4. Tixal

    Bugg Varor/MB:s

    Ledsen vännen, men HultNisse har rätt... Nivå 47 ger 56 varor. Så översikten visar det dubbla mot vad den faktiskt ger.
  5. Tixal

    Kulurell bosättning Mogulriket - Fel på ambassadbonus

    Detta är en kedjefunktion (precis som vissa eventbyggnader har). Placera en diplomati-byggnad i direkt anslutning till stadshuset. När du sedan ska placera nästa (av samma sort) kommer det att markeras med vitt där du bör placera den för att kunna dra nytta av kedje-/setbonusen.
  6. Tixal

    Attack och försvar

    Som standard kan aktiverar du en bonus i taget i Värdshuset. Diamanter behövs bara om du vill köpa en till bonus innan den första har löpt ut. Men tänk på: Om du har köpt 20% attackbonus i Värdshuset och tänker att du betalar de 50 diamanterna och köper en bonus till - så kan du inte köpa en...
  7. Tixal

    Bugg Varor/MB:s

    Verkar som att Inno har tappat "hundratalet" för varorna för nästa nivå :D
  8. Tixal

    Attack och försvar

    Om man inte har, eller vill undvika att betala, 50 diamanter kan du även kombinera bonusar du köper i Värdshuset med attackbonusar du har på lager. Jag brukar köpa 20% i Värdshuset och använda 10% eller 20% från mitt lager.
  9. Tixal

    Bugg Fönster i fel ordning vid belöning i Sommarevent.

    Detta har följt med från Beta faktiskt. Det var samma problem där. Speciellt när man åkt klart på kartan, då frös allt också. Om du inte lyckades få exakt det antal steg som var kvar - då fungerade det.. :-/
  10. Tixal

    Mogulriket - tidigare produktion av rupier

    Det tog evigheter innan jag hade producerat klart första omgången (ja, verkligen en stoppkloss). Men nu när man fått loss en diplomatibyggnad som producerar 162rp/timme så börjar det kännas som att man orkar sig igenom allt :-D
  11. Tixal

    Mogulriket - tidigare produktion av rupier

    Kan säga att det finns 100-tals spelare på Beta som håller med dig... :D Det blev en storm på Forumet där pga fördelningen på hur saker producerades (vilka byggnader och hastighet) - men det gjordes bara väldigt små justeringar. Att sedan diplomati-byggnaderna tar enormt mycket mer plats och...
  12. Tixal

    Sommarevent.

    Så du tycker att "tur" är orättvist? Bara för att du inte vinner det du vill? Du tycker att det vore bättre med event som bygger på skicklighet? Då skulle ju en del spelare aldrig ha en chans att vinna i vissa event. Enbart p.g.a. de inte har just den kunskapen/skickligheten som eventet kräver...
  13. Tixal

    Bugg

    Spelar du på mobil? Installera om appen!
  14. Tixal

    frågor

    Nej, det är inte förbjudet att fråga det. Det finns inga regler mot att ställa personliga frågor. Sedan är det ju upp till var och en att svara, eller inte. :) Rekommenderar dock att undvika personliga frågor eftersom många upplever dem som obehagliga och har inget med spelet att göra. Sådana...
  15. Tixal

    vem vann tävlingarna

    Tänkte just skriva det :) Jag kan bara se att det saknas resultat för maj. Men... det saknas ju tävlingar i juni och juli :cool:
  16. Tixal

    Synpunkt Händeleuppdatering för MB

    Detta hänger ihop med att Sociala menyn måste laddas om för att visa vissa ändringar (som t.ex. att MB-ikonen ska visas). Vilket görs antingen genom att ladda om webbsidan eller logga ut/in.
  17. Tixal

    Bugg

    Känd bugg... Finns även på Beta och man jobbar på att lösa det.
  18. Tixal

    Uppdatering 1.209 - 2021-07-21 | Community Sprint

    Denna bugg finns även på Beta sedan en dryg vecka. Så de håller nog på att försöka lösa det :)
  19. Tixal

    Annan spelares FP-knappar på MB, är där jag redan lagt, är utgråad.

    Det enkla svaret här borde vara att byggnaden inte längre är kopplad till vägarna. Så - hur ser det ut när du går in på hens stad?
  20. Tixal

    Foe tools

    Utifrån min tidigare erfarenhet inom supporten ska jag försöka ge ett svar på detta. För det går många rykten om vad som är tillåtet och inte. Och det finns tyvärr inget glasklart svar. Nedan information är sammanfattningar och utdrag från de svar som du kommer få om du kontaktar supporten. Det...
Topp