• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Sökresultat

  1. Fonzo

    Bugg Kvantumprydnader saknar lycka

    *lol* Ja, man blir ju inte yngre med åren
  2. Fonzo

    Neo Koloss Guld?

    Instämmer med vad du säger, dock brukar sådant tänkande leda till snabb speldöd. Så länge som allt är nåbart via idogt slitande och pengar bara är en "fast track" så brukar sådana här spel klara sig bättre än om de börjar kräva pengar för att uppnå vissa saker. Nåja, vi får väl se hur det faller ut.
  3. Fonzo

    Bugg Kvantumprydnader saknar lycka

    Har nu testat att bygga 2 kvantumprydnader (akvedukt och segerpelare) och äcen ast det står angivet att de skall ge lycka så ger de endast attack och försvarbonus.
  4. Fonzo

    Neo Koloss Guld?

    Bara för att kontrollera om jag fattat rätt? Har Inno slutligen hoppat in på en total "pay to play" genom att göra gulduppgraderingen på Neo kolossen endast nåbar om man betalar 255 kr eller är det något jag missat?
  5. Fonzo

    Aztecaltare! (skämtsamt förslag med reellt problem)

    Åtminstone jaga ut uteliggarna som ligger och trynar i mina blodliljor! Fasiken, skaffa ett hus människor istället för ett rackarns blomsterstånd (för er hortonomer därute så är detta inte ens en buske, utan endast en liten tanig lilja, inte ens särskilt stor utan en maxhöjd på 1,2 m) att sova...
  6. Fonzo

    Aztecaltare! (skämtsamt förslag med reellt problem)

    Då nutidens diverse olika småbyggnader har givit en rejäl populationsökning i staden, så har detta blivit ett problem. Jag har uteliggare i min stad. Det bor 1500 personer i en buske med blodliljor (samtidigt som dödskallegrottan är tom, där vi alla vet att en stolle i blå pyjamas flänger...
  7. Fonzo

    Försvunnen lycka?

    Jodå, Masshjälp har jag gått om. Är snart upp i 10 Glada nötisar så då kommer jag vara helt självförsörjande (nu måste jag ibland trilskas med vanliga hjälpisar :confused:). Dock just den där smygande populationsökningen hade jag missat helt då jag absolut inte är i behov av mer pop. I min stad...
  8. Fonzo

    Försvunnen lycka?

    Nä, det var det tyvärr inte. Nu har jag märkt problemet. Polerandet har gått ner markant så för att hålla en konstant entusiasm så måste det poleras lite. Lite 1-2 självhjälpskit på väl valda byggnader fixar allt. Ett annat problem är att många av de nya byggnaderna faktiskt ger befolkning (tom...
  9. Fonzo

    Försvunnen lycka?

    Men nu har det hoppat tillbaka till +215 k lycka och jag har inte gjort någon förändring. Skumt!
  10. Fonzo

    Försvunnen lycka?

    Min stad har alltid varit entusiatisk och haft gott om lycka. Så märkte jag idag att helt plötsligt så saknar den 6 k lycka för att vara entusiatisk. Måste bara fråga om det är en bugg eller något jag missat?
  11. Fonzo

    Observatoriet Ritningar.

    Terminus, jag hävdar nog att det bästa sättet (som Malina redan nämnt) är att slå sig samman med någon som lvlar MBet som har de ritningar du är ute efter. Absolut det snabbaste sättet att få en mängd ritningar. Har du dessutom arken på en trevlig nivå (80+) så kommer du snabbt att drunkna i...
  12. Fonzo

    Förslag 2 i 1: Kedjebyggnader 20% och Sökbar storlek

    Har 2 förslag som jag skulle vilja lägga fram på bordet. 1. Kedjebyggnader 20% Med tanke på att många nyttjar glömda templet som ger 20% bonus, borde inte denna bonus påverka huvudbyggnaden i en kedjebyggnad. I nuläget så påverkar de 20% endast varje del i kedjebyggnaden, vilket innebär (då...
  13. Fonzo

    Bugg Uppdragen från Bosättning "Fastnar"

    Började igår under dagen. Om man går in i bosättningen och befinner sig där en liten stund, så fastnar uppdragsgubben och tar över platsen för de vanliga stadsuppdragen. De vanliga stadsuppdragen blir ändå färdiggjorda, så om man laddar om spelet igen så får man ändå klart uppdrag, men man kan...
  14. Fonzo

    Resurs Rusch paket gälla för alla produktionsbyggnader?

    Får i praktiken aldrig 6x24 (förutom i återkommande och de kan man bara hoppa över) och resurser är man knappast i behov av. Då är det bättre att köra Magnum Opus som ger 2 FP/dygn (3 om man verkligen pressar).
  15. Fonzo

    Resurs Rusch paket gälla för alla produktionsbyggnader?

    Har inga smeder och uppdrag klarar man utan problem ändå med Magnum Opus (har samlat på mig 18 st under åren). Tror att det skett 1 eller 2 ggr under mina spelade år att jag skulle behövt smeder för att klara ett uppdrag (oftast pga av min egen klantighet att jag samlat in Magnum Opus 8 h...
  16. Fonzo

    Resurs Rusch paket gälla för alla produktionsbyggnader?

    Jag kan inte rusha en enda byggnad i min stad då allting jag äger är eventbyggnader. Försökte idag rusha just för att klara av ett uppdrag men det gick inte. Fick bara att "Du har inga byggnader att använda det här objektet på".
  17. Fonzo

    Resurs Rusch paket gälla för alla produktionsbyggnader?

    De flesta, (inklusive jag så tyvärr bryter jag delvis mot en regel som säger att ett förslag inte får gynna dig själv, men jag hoppas att admins har överseende med detta då det skulle gynna många andra också) som har spelat ett tag har i praktiken inga normala byggnader, endast eventbyggnader...
  18. Fonzo

    Nya funktioner

    Skickat support
  19. Fonzo

    Förslag Ny tids-boost (backa-klockan-bonus)

    Jag anser snarare att det vore bättre med ett förslag som jag la för länge sedan. Ett MB som förkortar alla 24hs produktioner ( byggnader, eventbyggnader och andra MBs) med 1 min/MB nivå. I början skulle detta knappt påverka men efter ett par nivåer så skulle MB ge skälig förkortning i...
Topp