• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Ombalanseringen av Terrakottaarmen

Pietro Escovar

Ny medlem
Tycker inte om att man ändrar förutsättningarna efter att man har släppt en ny era.
Vissa har redan sin terracottaarme över 70 och vi andra som inte har varit så framsynta kommer att få betala väldigt mycket mera för att nå den nivån.

Som jag tolkar det så är det bara din egen kostnad som ökar och inte FP belöningarna för de som lägger.
Det vore intressant att få reda på den verkliga ökningen som i det läget är oerhört mer än de 4% som sägs officiellt


Otroligt besviken på ER som bara gör spelet mer och mer obalanserat.
 

DeletedUser1408

Guest
Belöningarna ökar också, som ex. kostar "gamla" nivå 24 1640 FP och ger 360 FP på första plats.
"Nya" nivå 24 kostar 1753 och ger 380 FP för första plats.
Men visst, dyrare blir det :/
 

Pietro Escovar

Ny medlem
oki, my bad angående belöningen, såg bara på min pyttenivå att inget ändrades i den,
sen funderar jag över "4%" som ni skrev, det verkar vara mer än det när jag räknar.

Vill även klargöra att jag med "ER" menade Forge of empires teamet inte medspelarna
 

DeletedUser1408

Guest
Ja dom 4%:en får jag inte riktigt fram hur jag än räknar heller..
 

DeletedUser1884

Guest
Håller med, vet ej hur de räknade fram denna siffra heller
 

DeletedUser1339

Guest
En seg rackare att bygga upp är deet dock, jämfört med de som hade möjlighet att rusa iväg i början. Men det är ju samma "Top-Dogs" som vanligt. De som spenderar mest Diamanter, eller har gjort det. Och dem får vi ju tacka för det reklamfria spelet, så Bless Them :)
 

DeletedUser1408

Guest
En seg rackare att bygga upp är deet dock, jämfört med de som hade möjlighet att rusa iväg i början. Men det är ju samma "Top-Dogs" som vanligt. De som spenderar mest Diamanter, eller har gjort det. Och dem får vi ju tacka för det reklamfria spelet, så Bless Them :)

Hann dra den till ~50 innan det gjordes om, kan dock tyvärr meddela att jag inte spenderat särskilt mycket dias i spelet ;)
Krävs dock planering för fördelning av ritningar och mycket FP sparande i förväg om man ska lyckas med det, man kan bygga framgång utan att spendera några mängder med diamanter =)
 

DeletedUser1339

Guest
Nu menade jag Terrakotta-Arme`n specifikt. Den dök ju upp samma dag som Virtuell Framtid lanserades, och redan samma dag dök de första TA upp och någon dag senare fanns det några på respektabla nivåer även om det fanns ganska få TA. Så nog måste det ha köpts en del varor och ritningar för de första, stora ?. Bara bra och ingen kritik :) Det ledde ju till att det snabbare kom ut ritningar på "marknaden".
 

DeletedUser1408

Guest
Nu menade jag Terrakotta-Arme`n specifikt. Den dök ju upp samma dag som Virtuell Framtid lanserades, och redan samma dag dök de första TA upp och någon dag senare fanns det några på respektabla nivåer även om det fanns ganska få TA. Så nog måste det ha köpts en del varor och ritningar för de första, stora ?. Bara bra och ingen kritik :) Det ledde ju till att det snabbare kom ut ritningar på "marknaden".

Jo för att få alla 9 ritningar redan första dagen måste man ju köpa iaf några stycken av dom för dias, det är inte troligt att någon lyckas få tag i alla dag 1 utan:)
 

DeletedUser1884

Guest
Jag hade min TA på nivå ca 40 samma dag som den kom. Men det handlar ju om att man spenderar sparade FP och rushar en MB som man vet kommer bli bra.
 
Topp