• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

"Vanilla" servrar

DeletedUser1408

Guest
Det hade varit roligt med några internationella "vanilla" servrar, i detta fallet alltså att man spelar till en viss nivå i utvecklingen där det finns ett tak.
Förslagsvis med stopp innan några av dom s.k. gamechanging mäktiga byggnaderna såsom framförallt progressiva med både Alcatraz och Frontenac samt såklart Arken.
Alltså en server med tak vid Industriella eran och en vid Morgondagen. Man kan såklart ha flera etapper men dessa känns som dom stora givna där spelet verkligen förändras. Det är en helt annan strategi och totalt annorlunda upplägg om man spelar utan Arken, och ytterligare helt annat om man spelar innan Alcatraz/CF.
Man kan såklart stanna i utvecklingen tidigare bara o strunta i dessa på en vanlig server, men det går ju då inte att konkurrera med resten av spelarna. Att spela utan Arken ger ju en helt annan vikt på ex. Pvp tornen (medaljer) och hur man skaffar sig ritningar, FP etc.
Innan Alcatraz och Frontenac måste man lägga upp stadsplaneringen helt annorlunda också, mer fabriker och mer baracker då man inte får en massa obundna utan vidare. En slöare gameplay men jag tror att det skulle passa många, och jag skulle verkligen vilja spela på sådana servrar själv :)
 

klarre

Medlem
Du menar när spelet handlade mer om vem som använde flest diamanter löpande för att läka trupper? Kommer ihåg när jag solokrigade manuellt mot UPP som fyllde max och det blev rena gerillakrigandet för att undvika att bli upptäckt. Köra auto var inget alternativ om man skulle kunna kriga mer än en gång per vecka - osäker om jag saknar det krigandet men helt klart annorlunda än nu :)
 

DeletedUser1408

Guest
Skulle mest vara lite skönt att slippa FP hetsen, och sen krävs det väldigt mycket strategi och planering (för att inte tala om medlemmar) :D för att lyckas ned nåt på GvG kartorna. Tror ändå det skulle kunna bli riktigt kul :)
 

klarre

Medlem
Ja, eller kanske.. kan inte påstå att jag saknar det spelandet heller men ta bort Arken så är du där ;)
 

DeletedUser1408

Guest
Ja, eller kanske.. kan inte påstå att jag saknar det spelandet heller men ta bort Arken så är du där ;)

Kör redan utan på D vilket jag tycker är kul då det inte blir samma sak som på mainservern, enda problemet är att nästan alla konkurrenter kör den och det är sjukt svårt att hålla jämna steg utan :D
 

DeletedUser1408

Guest
Men det verkar uppenbarligen inte vara så många som tycker som jag där ;)
 

klarre

Medlem
Tja, jag körde hårt på Dinegu när den släpptes så det var några månader utan Arken och man kan konstatera att spelandet var helt klart baserat på hur många diamanter man spenderade. Dock samma sak i början när man kör upp Arken då man behöver många FP i staden och de får man främst från att köpa specialbyggnader på eventen så det är väl det där med diamanter... ;)
 
Topp