• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Händelser

voxscientia

Medlem
incidents_logo.png

Kungar och drottningar,

Ni kanske redan har sett dem på vår Beta-server, men nu är de äntligen här!

Eftersom vi vet att ni gillar att pyssla och få gratis saker, har vi lagt till "händelser" - små saker som händer runt om din stad (och ibland i den), medan du är online eller till och med offline. Så håll ögonen öppna!

divider.png

Så vad är händelser? Med jämna mellanrum (inte speciellt ofta dock) kan det hända ovanliga saker i din stad eller runt omkring. När du klickar på händelsen får du en liten slumpmässig belöning.
Händelser kan hittas i vildmarken, på stranden, eller på vattnet, samt på stadens vägar.

divider.png

Det finns en hel rad händelser. Här är ett par exempel:

incident_mammoth1.png
En arkeologisk utgrävning med mammutben.

incident_kite1.png
En drake som fastnat i ett träd.

incident_sos1.png
En hjälpsignal på stranden.

incident_rhino1.png
En noshörning som fastnat på en flotte.

incident_blockedroad1.png
Blockerad väg (stannar ej trafiken)

divider.png

Händelserna är olika vanliga: vanlig (drake), ovanlig (mammutben) och sällsynt (noshörning).
När du klickar på händelsen försvinner den och ger dig en belöning. Det kommer att vara resurser, mynt, medaljer, bonusar och till och med Diamanter! Självklart har mer ovanliga händelser bättre belöningar.
Eftersom händelserna är rätt små kan du missa dem då och då. Speciellt de i staden kan vara svårare att lägga märke till. Men oroa dig inte - händelserna förnyas dagligen så håll ett öga öppet! :)

divider.png

Vi hoppas att ni gillar detta lilla tillägg i spelet. Dela gärna med er av er feedback nedan.

Tack för att ni spelar Forge of Empires!

/Ert hängivna team
 
Senast ändrad:

klarre

Medlem
Gaah, jag gillar dessa fastän jag inte fått några diamanter än. Dock så tycker jag att jag kunde snurra runt i staden utan att göra något och nu har det blivit klart värre där jag letar efter något som sannolikt inte finns. Störande men roligt samtidigt :)
 
Topp