• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

För kort tid med evenemangsserierna

DeletedUser1856

Guest
Det finns oftast ingen möjlighet att klara av evenemangen i tid. Är det meningen att man måste betala riktiga pengar för att klara dem?

Eftersom jag inte har för avsikt att betala några riktiga pengar så länge som det är möjligt för andra spelare att ta bort effekterna av betalningen genom plundring så har jag, tråkigt nog, valt bort att delta i några evenemang nu framöver.
 

DeletedUser1884

Guest
Jag förstår inte hur du INTE kan klara dem i tid, du kan ju klara dem på ca 1-2 dagar om du vill, UTAN PENGAR, Jag har aldrig hittils haft några problem under något av eventen att göra detta,
 

DeletedUser1884

Guest
Vad är det som gör att du inte tycker du har nog med tid?
 

DeletedUser1856

Guest
Hm, låt mig tänka. Det är en svår fråga. Jo, jag jobbar varje dag med att producera, ta sektore etc och vips är tiden slut. Konstigt?

Och jag lägger aldrig någonsin något öre så länge som allt jag betalar för kan raseras med en serie plundringar.
 

DeletedUser1884

Guest
när ett event kommer så kan man ju preppa så att allt sådant kan göras direktl,

Först kommer nästan 100% när det kommert till kampanjkartan scouta. Du vet att det kommer ett event så preppar du denna, sedan så vänatr du till det kommer ta över X sektorer,. sedan kommer ta över provins.

Sedan det e ganska basic ;)
 

DeletedUser1884

Guest
Vet inte om du är sarkastisk men det finns alltid massa tips du kan göra för att förenkla eventsen.
 

DeletedUser1408

Guest
Du skriver o frågar på ett forum om det är meningen att du måste betala pengar för att klara eventen, sen får du svar från en person som ger tips om dom enklaste sätten att klara det smidigt utan att använda diamanter o då är du bara dryg?
Vet du redan om dom tipsen kan du ju säga det istället för att vara dryg när folk försöker hjälpa dig!
 

DeletedUser1856

Guest
När man får den här kommentaren: "Jag förstår inte hur du INTE kan klara dem i tid, du kan ju klara dem på ca 1-2 dagar om du vill, UTAN PENGAR, Jag har aldrig hittils haft några problem under något av eventen att göra detta," så tycker jag att det är konstigt att det är jag som anses dryg.
 

RosCool

Ny medlem
Håller med Freiya. Stora bokstäver i rött är provocerande bara det (borde förbjudas) och tillrättavisa den spelare som först startade den låga nivån.
 

DeletedUser1884

Guest
Håller med Freiya. Stora bokstäver i rött är provocerande bara det (borde förbjudas) och tillrättavisa den spelare som först startade den låga nivån.

Jo jag kan hålla med dig att det kanske var lite att ta it och skriva med stora bokstäver och i färg, men jag ser inte problematiken. Om man har problem med något event finns det massa hjälp på beta forumen om hur de kommer se ut och vad som kommer. Vilket gör att man kan klara dem utan att spendera en enda krona.

Det roliga är ju att många inte testar att googla funderingarna innan man frågar.
 

DeletedUser1856

Guest
Roligt? Även om tipsen var bra brukar jag faktiskt använda mig av alla dessa tips redan. Jag och min syster har samma problem. Vi hjälper också varandra och berättar vad som är nästa uppdrag. Jag har spelat så länge att jag redan innan vet vilka uppdrag som kan komma att komma under ett evenemang och kan då förbereda mig. Jag tycker fortfarande att det är för kort tid även med dessa tips. Så är det. Det blir inte varken roligare eller lättare när jag får tykna kommentarer. Har faktiskt funderat både en och två gånger att jag ska sluta spela.
 

DeletedUser1884

Guest
men om du nu spelat länge och sedan innan vet vilka som kan komma, om du vet i vilken ordning saker kommer är det relativt lätt att ha saker preppade. De har även lagt in olika sätt att klara de lite jobbigare uppdragen som scouta osv, det borde ju hindra dessa problem. Tycker det har blivit enklare sedan detta infördes.
 

DeletedUser1856

Guest
Det brukar falla på några saker. Ett exempel: spana kräver att man har en möjlig region att spana på. Då behöver man ta över regionr. För det krävs varor. Det tar tid att producera dessa barn de man behöver och de man måste handla med. De varor man behöver finns sällan att köpa. Dessutom, om de mest åtråvärda varorna ständigt blir plundrade har man inget att handla med.

Sen när spaningen eventuellt är klar är det dags för uppdraget att ta en hel region och då är det dags igen. Med producerande, försök till att handla och att bli plundrad
 

DeletedUser1884

Guest
Dessa med avspanade regioner har bytts mot 2 villkor att du antingen spanar eller gör 12 IE strider.,
 
Topp