• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Inventarieshop/lotteri

DeletedUser1871

Guest
Sen reliktemplet infördes har jag och många med mig drunknat i överflödiga priser som ritualflammor, uråldriga ansikten, solgudens port mm. De har absolut en funktion, i början, men när man har 10-20 ritualflammor över finns det ingen mening längre.

Därför vore det fint för oss spelare om det infördes en möjlighet att spendera dessa priser i hopp om en bättre utdelning.
Jag föreslår två alternativa lösningar:

1. En inventarieshop införs.
Varje vara får ett bestämt värde tilldelat, och kan bytas/säljas för att köpa bättre priser som man hellre vill ha. T.ex. kan jag byta in 10 ritualflammor och köpa en himlaskådeplats, eller 15 mot en terrassgård. Eller så byter jag in 3 solgudens port och 5 uråldriga ansikten mot 100 inventariepoäng, som jag sparar tills vidare för att köpa något som kostar mig 120 inventariepoäng.
Fördel = man vet exakt vad man kommer att få, och kan planera framåt.
Nackdel = ännu en ny valuta införs

2. Ett inventarielotteri införs.
Precis som man kan byta 2 ritningar mot en, markerar man två oönskade priser, och klickar på lotteriknappen. Ett nytt pris slumpas fram och ersätter de två priserna.
T.ex. markerar jag en ritualflamma och en solgudsport och klickar på knappen. Jag har otur och får en ritualflamma. Jag prövar igen eftersom jag har massor av dessa som ligger och skräpar, och efter 4 försök får jag istället en ungdomens källa.
Fördel = Man återanvänder en känd princip och det är lätt att förstå konceptet. Inga nya valutor.
Nackdel = jag är utlämnad till ännu ett slumpmoment


Mina siffror i exemplen är inte särskilt genomtänkta, det får Innogames räkna vidare på, men konceptet tror jag är viktigt och relevant. Finns inget tråkigare än att få en relik som man har noll nytta av. Men med mitt förslag finns det fortfarande hopp för den som får sin 69:e ritualflamma. Tro mig, de finns...
 
Topp