• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Senaste innehållet av Schmeck

  1. Information Vi svarar på era synpunkter om Imperieslagfältet

    Först och främst är det positivt att Inno ens bryr sig så mycket att det kommer en ändring på ISF. Det är flera år för sent bara. (Gvg har ju i jämförelse sen länge övergivets.) Det viktigaste av ovanstående meddelande ovan tolkar jag som: - ISF ska vara ett tävlingsmoment där man försöker...
  2. Hitta Innobert!

    VINNARE! 3:e plats Grå
  3. Tryckfelsnisse - september 2021

    Namnet på den nya vagnen till vintereventet måste nog kollas över. "Första klass-vagn" borde skrivas förstaklassvagn.
  4. Förslag på tidsändring av BG/ISF-omgångar

    Fanns det bara en sak jag skulle kunna ändra i FoE skulle det vara att ta bort diamantköp i BG/Isf. BG skulle bli mycket mer sansat om man behövde vänta ut belägringslägren. Tempot och stressen skulle dras ned och det skulle bli mer strategi i spelet. Nu är det ju mer ett rallalsagsmål på crack...
  5. Hur kan imperieslagfältet (ISF) utvecklas?

    @Malina Ang Imp-ID. Varje Imp får ett Id-nr av Inno när det skapas. När det finns för många imperier med max ligapoäng(1000LP) för att få plats i Dia-A så avgör detta Imp-Id vilka imperier som måste flytta mer i Dia-B. Lägst Id flyttas ner helt enkelt. Rent praktiskt betyder det att det äldsta...
  6. Hur kan imperieslagfältet (ISF) utvecklas?

    Intressant Charles, bra förslag :) Tycker själv poängspannet i Diamant bör ökas. 901- 1200 skulle vara bättre, då finns plats för fler dia-ligor som är bättre matchade. Då ökar samtidigt max prestigepoäng imperier får via BG (som nu är för lite jämfört med gvg). Minska samtidigt antalet...
  7. GVG - Karens för att försvåra för skuggimperier

    På de servrar jag kör har jag aldrig fått uppfattningen att skugg/spök skulle vara ett så stort problem att man behöver ändra reglerna. Sen finns det nog absolut folk som spelar solo eller i liten skala, att definiera att gvg "måste" köras på ett visst sätt för att det ska vara rätt är jag inget...
  8. GVG - Karens för att försvåra för skuggimperier

    Fast ska det ligga på stora etablerade imperier att få definiera vad "att kriga på riktigt" innebär? Alla småimperier är ju inte skugg-imp, en del gillar ju bara att köra på sina egna villkor. Att kriga billigt och röra sig in och ut på kartor är väl en strategi så bra som någon annan. Små...
  9. Imperieslagfält

    Angående nya imperieslagfältet (jag kör med förkortningen BG). Först vill jag vara tydlig med att detta inlägg handlar om spelet och mekaniken i BG och jag vill hålla mig ifrån serverpolitik och käbbel. Skulle nån råka läsa och vill svara så var snäll och håll det på principnivå. Det är absolut...
Topp