• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Senaste innehållet av Safiren

  1. Safiren

    Bugg Fick dubbel skörd

    Jag skördar manuellt och en gång hände det att jag kunde skörda 2 ggr från några byggnader. Jag skrev till supporten och de sa att det inte hade hänt. Något konfunderad nöjde jag mig med det svaret men jag vet ju vad jag såg....
  2. Safiren

    Nyhet Nu startar Kvantuminvasionen!!

    Gick in o tittade på Kvanttumportalen, begrep ingenting, tittade på videon här ovanför. Detta är som ett ständigt pågående event? Samma typ av belöningssystem? Eller en sorts bosättning eftersom man måste bygga nått tydlligen? Verkar väldigt komplicerat och hur mycket tid ska man lägga ner...
  3. Safiren

    Event S:t Patrick Dag eventet 2024

    Fick svar på discorden och läste i Facebookgruppen med. Sista uppdraget ska man använda en 8timmars tidsförkortning till en kostnad av 1200 krukor. Det finns inget sätt att komma runt det. De flesta verkar vara nöjda med att göra 30/32 och tänker göra så nästa gång med.
  4. Safiren

    Event S:t Patrick Dag eventet 2024

    Så har baronen gjort sitt intåg i eventet. Måste erkänna att jag var ganska ambivalent efter erfarenheterna från förra eventet. Men hittills riktigt roligt! Jag har väl kanske inte använt bonusarna på bästa sätt vilket väl främst får skyllas på bristande tålamod och en oändlig nyfikenhet på vad...
  5. Safiren

    Synpunkt Vildmarkseventet - 2024

    Funderat färdigt =) Det här är ett av de roligaste eventen! Även om jag inte verkar vara speciellt bra på det eller så har jag en himlans otur med spelplanen. Har iaf nått mitt mål - gulduppgraderingen av Djurkorsningen. Kul med Baronen med även om jag stundtals varit väldigt irriterad på honom...
  6. Safiren

    Detta Event..Var är Alarik Ironsoul??

    Baronen igen. lite kul är det allt och ett till Alligatorträsk kan inte vara fel :) Men går brickorna inte min väg så tänker jag inte spendera mera dias igen. Tapirstigen är inte värt det. Edit: Nej brickorna går inte min väg, ger upp redan på uppdrag 7. Har definitivt inte tillräckligt med...
  7. Safiren

    Detta Event..Var är Alarik Ironsoul??

    Märkligt att ingen har påpekat det tidigare, det felet har ju funnits i flera år och gjort mig lika förvirrad varje gång. Bra att det är fixat :)
  8. Safiren

    Uppdatering Uppdatering 1.275 - 2024-01-31

    FOE-79923: Vi höjer insatserna i Imperieslagfältet! Från och med nu kommer endast segrar i Diamantligan att bidra till din position i rankingen. Segrar i lägre ligor kommer inte längre att ha någon inverkan på din rangordning, vilket höjer ribban för konkurrenskraftigt spel och belönar framgång...
  9. Safiren

    Nyhet Motståndarens utmaning

    Jahaja, jag gav upp efter uppdrag 24. Riktiga livet gjorde att jag inte kunde spela alls dag2 förrns sent på natten Men det hade nog inte gjort någon större skillnad annat än bättre omdöme :p Dag 1 gick bra och gjorde det kul att fortsätta. Dag2 eller snarare natt gick inte min väg alls. Att få...
  10. Safiren

    Detta Event..Var är Alarik Ironsoul??

    Den översättningsmissen lär ha funnits rätt länge så varför har det inte åtgärdats? @River Styx
  11. Safiren

    Detta Event..Var är Alarik Ironsoul??

    Jag har inte förstått hur man ska använda den runda kulan, någon som kan upplysa mig? Man ska klicka på en färg för att ta bort de intilliggande med samma färg? Innebär att man måste ha 5 block som bildar ett kors??
  12. Safiren

    Detta Event..Var är Alarik Ironsoul??

    Beroende på hur många i samma färg man får ihop så varierar antalet stjärnor. Jag fick en bricka utan en enda röd och blå var det sparsamt med. Lyckades få ihop en blå kista med 4 stjärnor så får vänta på ny biljett och hoppas få tillräckligt med blå... Man får hoppas att foe blir givmilda med...
  13. Safiren

    Event Vildmarksevent 2024

    Det går ju att trixa sig runt som med de flesta uppdrag men just dessa avskyr jag innerligen.
  14. Safiren

    Event Vildmarksevent 2024

    Eventet är ett av de roligaste men inte alla uppdrag. Nu måste jag bygga fyra (4)!!! produktionsbyggnader från min tidsålder, vilket innebär att riva byggnader som jag vill ha kvar. Jag har "förvara" men känns ändå så utomordentligt onödigt!!!! 4st - mummel, mummel, mummel!!!
  15. Safiren

    Safirens Corner

    Slutsats Jag fick svar på min undran hur många grupper det finns i varje liga och hur deltagarna utses – nästan i alla fall. I Diamant ser det ut att vara random vilket förmodligen beror på att de är så få i gruppen, men nog skulle det vara kul att få se toppimperierna möta varandra! I de övriga...
Topp