• Vill du testa allt före andra?
    Då ska du spela på BETA servern!
    Registrera dig och skapa en ny stad - spela med och mot spelare från hela världen!

Senaste innehållet av Absolutsmirre

  1. Absolutsmirre

    Nyhet Välkommen till den officiella Forge of Empires Discord servern!

    Alternativet att högerklicka för att gå till forumet har ersatts med genväg till discord, vem orkar att gå in hit via inställningar och scrolla... Så att webforumet ska skrotas verkar bestämt, tror jag gjort mitt här... Att tvingas logga in hos en 3e part leverantör för att ens kunna läsa...
  2. Absolutsmirre

    Information Sista utropet för stängningen av GvG!

    Så den sista dagliga omräkningen sker på söndag kl 20? Det sektorer vi plockar efter den beräkningen gör ingen skillnad utan vi rekommenderas istället att sälja så mycket som möjligt efter den beräkningen är gjord, rätt uppfattat?
  3. Absolutsmirre

    Förbättrade kulturella bosättningar!

    Vi är nog många som sålt våra tidigare "värdelösa" fullt uppgraderade kulturella byggnader. Inom kort snart får en boost utan dess like och då känner man sig rätt lurad på konfekten. Tror ingen har tid eller lust för att spela igenom de olika bostättningarna på nytt för att få tillbaka dessa...
  4. Absolutsmirre

    Synpunkt Vildmarkseventet - 2024

    För långa event gör att man tappar sugen... 1 månad är alldeles för lång tid för alla event, ger säkert mer klirr i kassan på kort sikt men tror det straffar sig i längden. Får bli en lite 2a i betyg, men hade eventet varit runt 2v hade jag gärna gett en 4a...
  5. Absolutsmirre

    Nyhet Välkommen till den officiella Forge of Empires Discord servern!

    Självklart ska Inno synas och verka på alla populära sociala plattformar, men tänk inte ens tanken att flytta någon kärnverkamhet dit, externa sociala medier har en tendens att dö ut och ersättas av nya förbättrade och populärare kanaler. Tänk efter - före...
  6. Absolutsmirre

    Nyhet Välkommen till den officiella Forge of Empires Discord servern!

    Det egna forumet är alltid den kanal som är mest pålitlig och skall alltid hållas "inhouse". Även om Discord är populär bland vissa spelargrupper så är det en extern aktör och blir en app till att hålla reda på. Dis(s)cord - Namnet säger allt, skippar den...
  7. Absolutsmirre

    Nyhet Välkommen till den officiella Forge of Empires Discord servern!

    Ytterligare en skönmålning av något som vi användarna inte vill ha eller behöver. Bekvämast får vi våra nyheter via spelets forum eller meddelandecentrum. Kan ni läsa våra inlägg snabbare i Discord än i ert eget forum??? Varför besöka en extern leverantör när man kan "smygtitta" på betans forum...
  8. Absolutsmirre

    Förslag Låt oss köpa fler än 10 fp åt gången

    En trist röd tråd, speloptimering har aldrig varit deras prio...
  9. Absolutsmirre

    Hur länge finns ett inaktivt imperium/användare kvar innan det raderas ?

    Många som önskar men återigen inget som gjorts, kanske en liten papperskorg där man kan slänga bort/dölja inkuransen :rolleyes: Temat att utvecklarna är medvetna om problem men dissar vissa funktioner under flera års tid för att ett nytt event måste rushas fram är ett ständigt återkommande...
  10. Absolutsmirre

    Uppdatering Uppdatering 1.271 - 2023-12-05

    Jag känner mig ibland som en hackande 78-varvare, det går om man vill, om programmerarna kan sin sak och inte bara är slöa, vet av erfarenhet att många har en tendens att berätta att det är för krångligt när de i själva verket inte har lust och inte är intresserad av spelet...
  11. Absolutsmirre

    Uppdatering Uppdatering 1.271 - 2023-12-05

    Bästa vore att inno tar spelet till 2000-talet och gör spelet mer dynamiskt, så alla spelare får möjlighet att själv välja sorteringsalternativ efter spelstil och behov, både i armehanteringen och i inventariet. Rent affärsmässigt så borde det vara en "no brainer".
  12. Absolutsmirre

    Uppdatering Uppdatering 1.271 - 2023-12-05

    Man kan lyssna men ändå inte förstå, nu tappar man överblicken av sina stridande enheter :/ JA - vi ville att sorteringen av skadade "reserver" (nedre stora fönstret) skulle placeras bakom friska enheter, den tackar vi för! NEJ - vi har inte önskat att sorteringen för stridande arme också skulle...
  13. Absolutsmirre

    Uppdatering Uppdatering 1.271 - 2023-12-05

    Ett fall framåt, men tycker nog inte att man skulle ändrat sorteringen i rutan för "nuvarande vald armé" blir bara rörigt där, men det kanske bara är jag som tycker det...
  14. Absolutsmirre

    Fragmentbelöningar

    Det minsta man kan begära är att de sätts ihop automatiskt så man slipper detta eviga klickande, för vi lär tyvärr aldrig bli av med dom, skapar bara kaos i inventarielistan...
  15. Absolutsmirre

    Förslag Möjlighet att ta bort belöningsfönster.

    maxtaket att bara kunna lägga in 99.999 medaljer i skattis via webläsare är ju en annan enkel sak som de totalt ignorerat under flera år... det undergräver bara förtroendet för utvecklare och programmerare, spelar dom ens spelet själva? Då menar jag naturligtvis på det viset slutanvändarna gör...
Topp