Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: felköp

Standard felköp

Jag "råkade" klicka i funktionen "fråga inte" en gång för läääängesen typ i stenåldern vilket gör att betalning med diamanter sker automatiskt när man råkar klicka på t.ex en gubbe som kostar diamanter att låsa upp. Går det att återfå den funktionen där man blir tillfrågad om man verkligen vill spendera diamanter först?
    Det har skett ett otal gånger att jag har råkat låsa upp gubbar som jag inte behöver samt fördubblat produktionen i resursbyggnader m.m. Detta på grund av att min mus lever ett eget liv mellan varven.
    Jo jag ska köpa en ny mus med bättre drivrutiner men jag skulle ändå helst vilja bli tillfrågad innan jag verkligen spenderar diamanterna... som ju är surt förvärvade

Zerefs avatar
    Reg.datum
    feb 2012

Standard

Hej bajenland!

Det har uppmärksammats att våra spelare vill få tillbaka den rutan och jag kan meddela att det är inplanerad med dagens uppdatering (alternativt nästa, vid problem).

Så ta gärna en titt i dina inställningar under dagens gång och se utifall möjligheten att aktivera den igen har kommit.

Tack på förhand.

Standard

Okej. Jag har inga diamanter att tillgå nu men dom kommer väl snart dom också
    Thanx

Zerefs avatar
    Reg.datum
    feb 2012

Standard

Citat Ursprungligen postat av bajenland Visa inlägg
    Okej. Jag har inga diamanter att tillgå nu men dom kommer väl snart dom också
    Thanx
    Fått bekräftat att funktionen nu är tillgänglig i spelet, så checka dina inställningar om du inte redan har gjort så.

Tack.

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2013

Standard

Apropå diamanter kan man inte bli av med rutan att bygga klart gubbar omedelbart funtionen när man precis har byggt en gubbe? Eller i varje fall få den uppflyttat till någon meny? För det första är det en fusk funktion och för det andra är det alldeles för lätt att bli av med diamanter om man inte är uppmärksam nog en sen kväll och jag vill uppriktigt sagt inte lägga diamanter på en sådan skitgrej. Blev av med 50 diamanter helt i onödan tack vare denna funktion för ett tag sedan och jag vill jättegärna ha tillbaka dem då de är skillnaden mellan att kunna köpa två eller tre pusselbitar till episka byggnader för mig. Jag vet att man alltid får en fråga funktion men varför ska denna ligga som en stor ruta ovanpå kasernen ifråga helt i onödan förr?

Senior Member Nattihis avatar
    Reg.datum
    nov 2012

Standard

Nej, det är inte möjligt för närvarande du kan endast Aktivera/Avaktivera bekräftelsefönstret som dyker upp vid användning av diamanter. Det är tyvärr ingen möjlighet tyvärr har man väl använt diamanterna så är dem borta det är därför som man har möjlighet att bekräfta att man vill använda diamanterna innan något händer för att förhindra att dessa situationer uppstår i en större grad.
    Den ligger där för att erbjuda alla spelare möjligheten att använda den funktionen om man skulle vilja det.
    Det enda man kan göra är att vara mer uppmärksam när man håller på i sin stad så inga olyckor händer annars får man skriva det i "Förslag och Idéer".

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2013

Standard

Jag vet att ni jättegärna vill att rika människor med dåligt tålamod ska lägga ner maximalt med pengar och det är jättebra att med en fråga först funktion, men jag tycker ändå att en sådan funktion passar bättre i en sidomeny, just för att minska risken att man använder diamanter av misstag. Dessutom kommer alla som verkligen vill använda diamanter att hitta denna funktion ändå, då den fortfarande är väl synlig.

Senior Member Nattihis avatar
    Reg.datum
    nov 2012

Standard

Det är inte så lätt att hitta om inte det inte kommit upp då det krävs att man aktivt söker efter den för att hitta den funktionen. Inte många skulle klicka på en militärbyggnad för att kolla upp saker utan sker mest om vill avbryta träningen vilket är en anledning till att diamantfunktionen poppar upp. Dessutom underlättar det för dem som vill använda den funktionen och det är endast ett par sekunder som det visas innan det försvinner.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •