Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Se andras onlinestatus

Senior Member Rödlöks avatar
    Reg.datum
    jun 2012

Standard Se andras onlinestatus

Hej!
    Tycker man borde kunna se när andra är online. Inte alla spelare såklart, men kanske de som är med i ens imperium. Annars kan de göra en vänlista där man själv får bjuda in de spelare man vill se onlinestatus på och där de då måste acceptera för att man ska kunna se deras onlinestatus. Fördelar med att se andras onlinestatus är många! Bland annat:
    • Man själv kan bilda sig en uppfattning på hur lång tid det tar innan de svarar på ett mail.
    • Man kan se vem som snabbast kan polera ens stad. Tänk er om man loggar in på morgonen och låtit ens produktionsbyggnader gått hela natten, men man behöver en byggnad till polerad för att få resursbonusen på 20 %. Skulle vara riktigt bra om man då snabbt kan se vem som är online och skicka ett meddelande till denna och fråga om hjälp.
    • Samma sak gäller även motivation av ens byggnader. Har man haft en produktion pågående nästan hela natten kan det vara trevligt att få den motiverad strax innan man hämtar den.
    • Kan starta konversationer mellan spelare och på så vis kanske stärka gemenskapen, eftersom konversationer förmodligen skulle startas oftare om man visste att andra var online och snabbt kunde ta del av dem.

Finns säkert fler fördelar. Man kan också spinna vidare på detta och kanske bilda grupper och lägga till en chatt för de som är online. En lite dålig sak med spelet just nu är att det tar lite tid innan man ser att någon skickat ett meddelande till en. Med en chatt skulle det gå enklare.

/Rödlök

Standard

Rödlök men vilket bra förslag +1

Jag vill också se något liknande
    Posta förslaget här Engelska forumet för då får vi se vad de på den internationella servern tycker också

Men somsagt så älskar jag ditt förslag.

Men om du postar ditt förslag där så kan du få in det i spelet snabbare dör spelutvecklarna läser och kommenterar i det forumet och det finns en del förslag från spelarna som har blivit inkluderade i spelet.
    Senast redigerat av förslagsgivaren den 2012-07-11 klockan 02:18.

Reg.datum
    jun 2012

Standard

Trevligt att du gillade det.
    Tyvärr är jag ingen expert på att översätta till engelska, så jag överlåter det gärna till dig om du känner dig sugen, hehe.

Annars kanske Zeref kan skicka det vidare?

Standard

Jag skulle kunna posta det i engelska forumet

http://forum.en.forgeofempires.com/s...8447#post28447

Jag gjorde ett förslag om att man skulle kunna se om enns guild är online eller offline men det skulle vara ett mer utvecklande från många andra spel.
    Senast redigerat av förslagsgivaren den 2012-07-11 klockan 12:08.

Senior Member ZombieSpys avatar
    Reg.datum
    maj 2012

Standard

Chatt och onlinestatus är väldigt bra idéer =)

Hoppas att de implementeras
    =)

Standard

En chatt kommer inte läggas till har utvecklarna sakt. För det kan leda till att otilåtna script används. Men aldrig säg aldrig man vet ej om de ändrar sig spelet är ju fortfarande i beta fas.

Reg.datum
    maj 2012

Standard

Otillåtna script?
    Några exempel?
    =)

Reg.datum
    jun 2012

Standard

Jag är nyfiken varför en chatt leder till att script går att använda.

Standard

Citat Ursprungligen postat av ZombieSpy Visa inlägg
    Otillåtna script?
    Några exempel?
    Sånna som gör att folk fuskar till sig diamanter eller andra fördelar men de måste ju vara bättre på att programera och kunna förhindra att sånna script kan användas.

Rödlök det finns exempel på många spel som chaten har utnytjas till script använding. Det räcker bara att ngn har listat ut lite spelkod och sedan skapar han ett script.

Nu tar jag ett offlinespel men online versionen är också samma Age of Mythologi där är ju chatten ett fusk center det finns några online spel som är likadana det behövs som jag nämde bara någon som orkar lägga ner tid på att lista ut koder som ger fördelar.

Reg.datum
    maj 2012

Standard

Isolerar man chattfunktionen från spelkoden så bör det väll inte uppstå några problem?
    Och jag ser inte riktigt hur man kan utnyttja en väluppbyggt chattfunktion till otillåtna script O.o
    =)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •